Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Gulbenes novadā iedzīvotāji sūdzas par slidenajiem ceļiem

Foto: Gatis Bogdanovs.

Iedzīvotāji regulāri “Dzirkstelei” sūdzas par kritisko lauku ceļu stāvokli. Tā kāds jaungulbenietis laikrakstam raksta: “Kāpēc šogad nekaisa ceļu, iebraucot Jaungulbenē un arī iebraucot Gulbītī? Visus gadus ceļi tika kaisīti. Braucu pa šiem ceļiem katru dienu. Jaungulbenē pie dzelzceļa pārbrauktuves īsta slidotava!”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters “Dzirkstelei” stāsta: “Drīzumā sola gaisa temperatūru tuvu 0 grādiem, sola vairāk nokrišņu. Līdz ar to ceļi, kas ir ar zemāku uzturēšanas klasi, droši vien būs jākaisa, jo būs slideni. Jau 11.decembrī tika kaisīti. Kaut kur arī tika parievots, lai mazinātu slīdamību. Tuvākajās dienās būs vēl aktīvāk jāstrādā. Ceļš V424 Gulbene-Jaungulbene posmā no Gulbenes garām Stariem atbilst B uzturēšanas klasei, jo tur ir lielāka intensitāte, un regulāri ceļš tiek kaisīts, bet no 6,5.kilometra līdz 15.kilometram ir C uzturēšanas klase.”

Foto: Gatis Bogdanovs

“Dzirkstelei” ir iedzīvotāju sūdzības arī par ceļu Stāķi-Galgauska-Tirza. Šajā sakarā VSIA “Latvijas Valsts ceļi” komunikācijas nodaļas vadītāja Anna Kononova laikrakstam skaidro: “Uz šī ceļa ir neliela satiksmes intensitāte, un tam ir ziemas uzturēšanas klase C, atbilstoši tai tas tiek uzturēts. C uzturēšanas klase paredz, ka ceļš tiek uzturēts ar piebraukta sniega kārtu, bīstamākās vietas – krustojumi un pagriezieni nepieciešamības gadījumā tiek kaisīti ar sāli un smiltīm. Atkušņa vai atkalas gadījumā, ja viss ceļš kļūst neizbraucami slidens, tas tiek kaisīts visā garumā. Pagājušajā nedēļā posmā Tirza-Stāķi tika attīrītas visas autobusu pieturvietas un veikta nomaļu tīrīšana. Ja ceļa stāvoklis nav atbilstošs, aicinām iedzīvotājus vērsties VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģionālajā nodaļā vai zvanīt uz diennakts bezmaksas tālruni 80005555.”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Komentāri ir slēgti

Komentāri (15)

  1. Nu tāds ceļš,kāds tagad ir Gulbene- Lejasciems,nemaz nezinu, kā lai pasaka. Pa visu laiku vienreiz tīrīts!!!! Pie tāda sniega nav pat vaļņu. Par rievošanu pat doma nav. Bet vislabāk,ka brauc traktors ,ceļinieku un abas lāpstas paceltas…. Unikāli,ka tā var strādāt….

    13
    1
  2. Ar nolaistu lāpstu vairāk saļarkas tērējas. Bet to vajag privātajam auto.

    17
  3. šoziem bīstams ir kļuvis arī ceļš Saliņa-Ranka -Jaunpiebalga. Cauri Saliņsilam jābrauc uz 30 un jāskaita Tēvreize, lai nenotiktu nelaime. Dzird, ka šim posmam esot pazemināta kategorija. Uz kāda pamata, ar kādām tiesībām???

  4. Vai tiešām uz ceļa Stāķi-Galgauska-Tirza. ir neliela satiksme.
    Tad lai tā dāma no VSIA “Latvijas Valsts ceļi” komunikācijas nodaļas – vadītāja Anna Kononova atbrauc un paskaita auto. To ir daudz! Tā kā dzīvoju blakus ceļam, zinu, ka auto brauc gana daudz. Jo īpaši no rīta un vakarā, kad visi brauc uz vai no darbiem.
    Arī pieturas nav tīrītas- laikam Valsts ceļi uzskata, ka nav pasažieru. Tad, lai atbrauc un paskatās!
    Nu ja, vienkāršajiem ļaudīm no laukiem ir jādzīvo kā sūnu ciemā!

    21
  5. Bildē Tirzas ceļš, kāpēc netiek uzturēts piebrauktais sniegs!?
    Sniegs ir izbraukāts!!!

  6. Arī Jaungulbene-Tirza ceļš kā tiek tīrīts jau kopš vasaras. Tad zemes sanesumi vasarā. Pāris salabo un pārējos atstāj to varēja atskatīties visu vasaru, greiderēja kā pagadās kad cilvēki sāk sūdzēties. Vispirms kārtīgi ielaiž visu un tad nu mēģina ko labot. Ziemā tas pats nenogreiderē ceļu normālā platumā. Vispirms sagaida kad kārtīgi sasnieg un piebraukt un tad mēģina tīrīt, ceļš kā veļas dēlis viļņiem plus risas mašīnu mētā no vienas vietas uz citu. Tad sagaida kad sabraukā ceļu putrā it sevišķi ceļā līkumi netiek kārtīgi iztīrīti uz Jaungulbenes pusi braucot divās vietās ir pacēlums kas tika neīzlīdzināts kad zemes virskārtu uzbēra un kārtīgi neizlīdzināja. Zemākām mašīnām apakšu var dauzīt, citām kā pārbraukt nelielu tramplīniņu. Nevienu gadu tik švaka tīrīšanas kvalitāte nav bijusi kā šogad. Turklāt novēroju kad tāds pavecāks kungs greiderē viņš tā kārtīgi izdara savu darbu un ar kvalitāti. Pārējie kā nu māk izskrien cauri vai nu pēc noskaņojuma kā grib tā dara.

    12
  7. Kad beidzot LVC sāks tīrīt autobusu pieturas? Neviena pieturvieta laukos nav tīrīta kopš pirmā sniega!

    11
  8. Sveiki..kāpēc pilsētā pie galvenajiem ceļiem kur atrodas mājas netiek tīrīti ceļu iebraucamā daļas kur dzīvo invaliditātes cilvēki un pensionāri..bet ja maksā no saviem līdzekļiem 5 eiro iztīra..kam un kur būtu jāgriežas par šo?

  9. ka tad, maza intensitāte! kā tad tie bērni no Galgauskas tiek uz skolu Gulbenē? un pat ja maza, tie nav cilvēki?

    16
  10. Te tā palasot vieni eksperti un speciālisti sanākuši. Tātad mazliet īsumā jums paskaidrošu, ir MK Nr. 26 noteikumi kas nosaka saskaitot transportlīdzeķļus tiek noteikta intensitāte uz ceļa, atbilstoši šai intensitātei nosaka uzturēšanas klasi. Gan ziemā, gan vasarā ir noteiktas prasības kādām jāatbilst konkrētās uzturēšanas klasēm. Jūs vainojat kādu darītāju, varētu padomāt, ka darītājs piešķir naudu ceļu uzturēšanai. To dara ministrija un publisko iepirkumu paskatoties kurš bija izsludināts var redzēt, ka ir ieekonomēta nauda izvēloties lētāko pretendentu, bet Linkaitis teica: ka iegūstot līdzekļus no lētākas uzturēšanas varēšot izdarīt vairāk. Rezultātā naudas budžetā trūkst un ceļiem vēl samazināja finansējumu. Nepietiekami uzturot ceļus nevar gribēt kvalitāti, tātad ja nav finansējuma tad mazāk dara un ceļu stāvoklis pasliktinās. Nonākam pie nākamā, tīrot centīgi ceļus kuri atbilst prasībām un tīrot pieturas kur varbūt viens cilvēks gaida autobusu, kaisot smilti lai ērtāk braukt iztērējam vairāk naudas, bet finansējums no tā nepalielinās un ciešam vasarā no nepietiekamas un knapas uzturēšanas, un tā tā ķēdes reakcija aiziet un nākamā ziemā ir segumi sliktāki un tā mēs grimstam, bet nejau pie tā vainīgs darītājs bet gan mūsu jaukie satiksmes ministri kuriem ceļu uzturēšana nerūp. Ziemas uzturēšana ir ar īslaicīgu efektu darbs jo atkusnim uznākot vai sniegam sasniegot kaisīšana ir vējā un nauda līdzarto arī, bet vasarā nu ceļi ir tādi kā ir ka tikai avārijas remontus veic! Tāpēc nu tā lvc vainošana ir nevietā, drīzāk jādomā kā panākt citu domāšanu satiksmes ministram, jo tas to naudu izcīna valdībā un sadala savā ministrijā pumpējot naudu air baltic un dzelzceļā kurš rada zaudējumus pie apgrozījuma kritumiem, bet tur neko samazināt tai skaitā vadītāju algas kurās saņem desmitiem tūkstošu mēnesī mainīt negrib. Ne par velti ir teiciens, zivs pūst no galvas un ja tā galva ir kā bija linkaitis un pēcteči tad nu i rezultāts.

    12
    6
  11. Tiešām tai Annai nav pilns rublis.nav satiksmes uz Galgauskas ceļa.es braucu katru sestdienu un speciāli skaitu ne kad nav bijis 1.st mazāk par 50.mašīnām.a kur visa diena.Cik reizes brauc autobusi kas pārvadā bērnus.vai tiešām kamēr kaut kas notiks tad sāksi domāt.Nu protams pašas bērni jau nebrauc.pofig par citiem.un kāpēc Gulbenes autobuss neraksta sūdzības par netīrīru ceļu.nerunāsim par kaisīšanu 10.gadu laikā ne reizi nav kaisīts.labāk mutīti aiztaisīt.

    13
  12. Braucu katru dienu ļoti daudz un varu teikt kad šogad mūsu rajona ceļi ir diezgan apmierinoša stāvoklī salīdzinoši ar kaimiņu rajoniem (Alūksnes īpaši var izcelt)! jā,no Kapukalna līdz Galgauskai arī man šis ceļa posms ir īstais murgs,bet taču viņš katru gadu ir tāds!Bet kopumā jā,mums ir stipri labāk kā Alūksnes,Balvu rajonos!

    7
    4
  13. Nerunāsim mēs te pa budžetu, kad baigais iztrūkums. Kā piemēram Madonas novadā var ceļus iztīrīt? Nerunāsim par ceļiem tikai, Madonas novadā pat zinu, kad atbrauc bez prasīšanas vēlā vakarā stundā pat māju pagalmus iztīra pēc snigšanas zinu pagastus kur tā ir. Par velti vēl. Vai tad Madonas novadā ir stipri lielāks budžets? Vai vnk katrā ceļā nodaļa izlieto līdzekļus kā māk jeb kā grib, tak prēmijām noteikti arī uz svētkiem droši vien jāatstāj. Ceļi tiek uzturēti Gulbenes novadā daudz sliktāk nekā citus gadus būsim godīgi. Cilvēki sūdzas jau daudz vairāk pēdējos mēnešos. Visur tikai budžets vainīgs? Braucu uz Madonu pirms dažām dienām nu nezinu kā viņi var atrast līdzekļus un darbiniekus, bet redzēju kā pieturas arī iztīra ļoti skaisti viens darbinieks bija ar lāpstu otrs ar sniega pūtēju un perfekti attīrītas pieturas. Darbinieki strādāja visu dienu un bija prieks atpakaļ braucot redzēt, kad viss ir skaisti iztīrīts. Pie mums kā Sūnu ciemā citur pat soliņš nav redzams. Tirzā vienīgi, kad televīzijas pārstāvji brauca uz labdarības pasākumu, tad galvenais ceļš tika iztīrīts tik plati un skaisti kā nevienu gadu un krustojumi tik skaisti attīrīti. Nu tur jā bija centušies! Nevar jau savādāk, pirms tam šoferīši varēja braukt kā māk un kā var, droši vien ja nebūtu šāds iemesls vēl pat tagad neiztīrītu.

    21
    1
  14. Kāpēc viesturas ielu pusi nokaisa bet aiz līkuma tālāk nelaida,tur cilvēk nedzīvo?

  15. Iedzīvotājiem vajadzētu sūdzības apvienot vienā.lielā-kompetences nepietiekamība pašvaldības pārvaldībā,visās jomās. Deputāti spēlē lielos politiķus, administrācija audzē privātos tauciņus,bet par novadu nedomā. Tas nav tikai par šo sasaukumu,jau iepriekšējie taisīja mēslus,tik tagad finansu bedre ir atnākusi un nu visi plūks augļus,visvairāk novada tālākie pagasti,kuriem lai centra labumus baudītu ir jābrauc pat 40-60 km,pa ceļiem neceļiem. Lūk par visu vajag ne sūdzēties,bet prasīt skaidrus paskaidrojumus no Domes vadības.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.