Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Gulbenes novada iedzīvotājus sadusmo būvnieka rīcība

Nelaimīgais ceļš uz Tirzu. Gulbenes novada iedzīvotāji sociālajos tīklos pauda savas dusmas par to, ka šādos laika apstākļos tiek remontēts ceļa posms starp Galgausku un Tirzu. Pirmdien autoceļu (ielu) fonda komisijas priekšsēdētājs un Gulbenes novada domes deputāts Normunds Mazūrs (attēlā) kopā ar domes priekšsēdētāja padomnieku attīstības, projektu un būvniecības jautājumos Jāni Barinski devās apskatīt minēto ceļa posmu. “Ja ņem vērā to, ka tiek aizlāpītas tikai avārijas bedres un šī tehnoloģija atbilst esošajiem laika apstākļiem, tad jāteic, ka darbs ir paveikts visā ceļa posmā un visticamāk, ka līdz pavasarim šajās vietās problēmu nebūs. Taču arī mums tuvākajā laikā ir jārod risinājums ieilgušajai problēmai par šī ceļa pilnīgu sakārtošanu,” teica N.Mazūrs. Foto: Gatis Bogdanovs.

Pagājušajā nedēļā Gulbenes novada iedzīvotāji sociālajos tīklos vētraini diskutēja par to, kā ziemas laikā uz ceļa Galgauska -Tirza ceļa tiek lāpītas bedrītes un vai tā nav naudas izšķiešana.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Ziemas laikā tiek aizlietas ar asfaltu bedres, kas praktiski ir visā šajā ceļā posmā! Bet ceļš viscaur ir briesmīgs – bedres un jūras viļņu veidolā viss melnais segums!”, “Viss varēja būt savādāk – ar kvalitatīvi uzklātu melno segumu, kas kalpotu vairākus gadus, ne?”, “Mēs kā iedzīvotāji esam tiesīgi prasīt atbildību/pārstāvību utt. arī no pašvaldības galu galā! Cik var par šo ceļu runāt! Bet ko darīt Tirzas un Druvienas iedzīvotājiem?” – tie ir tikai daži no komentāriem.

Tika piesaukta arī “Dzirkstele”, kura par to nezin kāpēc klusējot.

Šajā ceļa posmā pērn būvnieks veica dubulto virsmas apstrādi. Pērn novembrī veiktie darbi tika nodoti bez redzamiem defektiem, taču jau pēc pāris mēnešiem segumā sāka veidoties bedres un atdalīties šķembas. Vairākas reizes būvnieks jau ir bijis spiests labot bedres, taču bez lieliem panākumiem, tagad ķēries pie darba, bedres aizlejot ar aukstā asfalta maisījumu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Pagājušā gada jūnijā ceļa posms starp Galgausku un Tirzu izskatījās šāds, var teikt, ka uzlabojumi ir jūtami, taču pavasarī, iestājoties siltākam laikam, tas turpinās drupt, un, ja situācija netiks atrisināta, tad autovadītājiem, kuri izmanto minēto ceļu, būs atkal pamatots iemesls celt trauksmi un paust savu neapmierinātību. Foto: no “Dzirksteles” arhīva

VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidro, ka satiksmei bīstamu bedru lāpīšana notiek cauru gadu, arī ziemas laikā, tam tiek pielietota aukstā asfaltbetona tehnoloģija, kas ir vienīgā ziemas apstākļos pielietojamā metode bedru lāpīšanai. Bedre tiek attīrīta (tā var būt arī mitra), aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 (32×32 cm) un kuras ir dziļākas par 50 mm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem 5 diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem nedēļas laikā, divu nedēļu laikā uz D uzturēšanas klases ceļiem, mēneša laikā uz E uzturēšanas klases autoceļiem.

“Minētais ceļa posms ir vietējās nozīmes ceļš Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi (V847), uz kura AS “A.C.B.” ir veikusi dubultās virsmas apstrādi. Diemžēl tas izdarīts nekvalitatīvi, tādēļ segumā rodas bedres. Līdz ar to uzņēmējam par saviem līdzekļiem šīs bedres ir jālabo, tajā skaitā arī ziemā. Pavasarī, iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, ceļa tehniskais stāvoklis tiks novērtēts un tad tiks lemts par tālākajām darbībām,” saka A.Kononova.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jau rakstījām, ka būvniekam garantijas saistības šim ceļa posmam ir līdz 2024.gada 15.oktobrim. “Līgums, standarti vai tehniskie noteikumi nenosaka konkrētas remonta metodes, tām ir jābūt tādām, kas nodrošina seguma kalpotspēju atbilstoši līguma prasībām. Šogad būvniekam ir jāveic bedru remonts, nodrošinot ceļa virsmas atbilstību līguma prasībām. Ja arī pēc bedru labošanas virsmas sabrukums turpināsies, būvniekam būs atkārtoti jāveic defektu labojumi. Ja būvnieks atteiksies veikt garantijas remontdarbus, pasūtītājs var izmantot finanšu nodrošinājumu, kas tiek prasīts pie katra būvdarbu līguma, un piesaistīt citus būvniekus, kas veiks remontdarbus,” iepriekš skaidroja A.Kononova.

Pārsla Konrāde

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.