
No 7. līdz 13. aprīlim Latvijā norisinās Eiropas ceļu policijas tīkla “Roadpol” organizētā akcija, kuras laikā policija īpašu uzmanību pievērš satiksmes drošībai. 9. aprīlī notika Eiropas diena bez ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušiem un smagi ievainotiem.
Gulbenes novada reidā “Dzirkstele” devās ar Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Ziemeļvidzemes iecirkņa ekipāžu, kuru vadīja inspektors Nauris Vanags ar kolēģi jaunāko inspektoru Senti Vērsi, netrafarētajā policijas automašīnā.
Reida laikā ekipāža konstatēja vienu ceļu satiksmes pārkāpumu, kura laikā autovadītājs pie stūres izmantoja mobilo tālruni. Vadītājs saņēma minimālo sodu par šādu pārkāpumu – 25 eiro. N.Vanags uzsver, ka par šādu pārkāpumu, kā arī, piemēram, drošības siksnas neizmantošanu, vairs netiek izteikti brīdinājumi, bet automātiski tiek piemērots naudas sods.
“Mobilā telefona izmantošana nav tikai runāšana pa to. Tā ir arī, piemēram, ceļa meklēšana aplikācijās brauciena laikā. Jums ir jāapstājas ceļa malā un tikai tad jāveic šīs darbības!” atgādina S.Vērsis.
Mērķis nav sodīt
Ekipāža 9. aprīļa reidā nekonstatēja ātruma pārkāpumus, taču tādus konstatēja cita ceļā satiktā ekipāža, kuru vadīja jaunākais inspektors Gints Bordāns un inspektore Sarmīte Melngaile. Arī šī ekipāža Gulbenes novadā konstatēja pārkāpumu, kura laikā autovadītājs lietoja mobilo ierīci, kā arī četrus ātruma pārkāpējus, no kuriem lielākais ātrums ceļa posmā, kurā atļautais ātrums ir 90 km/h, bija 118 km/h. Par šādu pārkāpumu autovadītājam pienācās 40 eiro naudas sods.
N.Vanags stāsta, ka policijas automašīnas ir aprīkotas ar labām sistēmām, līdz ar to pārkāpējus var notvert vēl ātrāk. Policijas netrafarētā auto ātruma reģistrēšanas kameras darbojas gan automašīnas priekšā, gan aizmugurē. N.Vanags skaidro, ka maldīgs ir arī uzskats, ka ātrumu reģistrē tikai pirmajai pretim braucošajai automašīnai. Ja vien ļoti maza automašīna neslēpjas aiz ļoti lielas, ātrumu var reģistrēt visai automašīnu kolonnai vienlaicīgi.
“Jāatzīst gan, ka ir cilvēki, kuri netrafarētas automašīnas tomēr atpazīst. Tā teikt, tās atpazīst tie, kuriem tās jāatpazīst,” skaidro N.Vanags, uzsverot, ka autovadītāji mēdz būt dažādi.
“Ir autovadītāji, kuri ir ļoti saprotoši, izprot savas kļūdas, bet ir arī tādi, ar kuriem ir ļoti grūti komunicēt,” stāsta inspektors un atzīst, ka ikdienas darbā ir jāsaskaras ar dažādām situācijām. “Par reidiem cilvēki gan ir ļoti labi informēti, un tas jau arī ir labi, jo mūsu uzdevums nav sodīt, bet gan novērst pārkāpumus,” uzsver N.Vanags.
Kopumā reģionā 43 administratīvā pārkāpuma lietas
Reaģēšanas nodaļas priekšnieks pulkvežleitnants Ivars Mednis uzsver, ka “Roadpol” 24 stundu ātruma kontroles maratona laikā īpaša uzmanība tika pievērsta ne tikai atļautā braukšanas ātruma ievērošanai, bet arī citiem ceļu satiksmē būtiskiem drošības aspektiem. Kopumā Vidzemē tika uzsāktas 43 administratīvā pārkāpuma lietas, no kurām 21 gadījums bija par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Atsevišķos gadījumos pārkāpumi bija būtiski, piemēram, uz autoceļa Inčukalns-Valmiera-Igaunija fiksēts transportlīdzeklis, kas pārvietojās ar ātrumu 129 km/h, un apdzīvotā vietā smagā automašīna pārsniedza ātrumu, braucot ar 77 km/h.
Tāpat pārkāpumu vidū fiksēta jostu nelietošana pasažieriem (9 gadījumi), mobilā telefona izmantošana pie stūres (5 gadījumi), transportlīdzekļa vadīšana bez tiesībām (3 gadījumi), kā arī citi pārkāpumi, piemēram, transportlīdzekļa vadīšana bez tehniskās apskates, bez dokumentiem, ar netīru numura zīmi un nepārtrauktās līnijas šķērsošana.
Maratona laikā tika pārbaudīti arī 5 autobusi, kuros atradās 56 pasažieri, no kuriem 8 nebija lietojuši drošības jostas. Visos šajos gadījumos uzsāktas administratīvā pārkāpuma lietas.
Soda punktu sistēma
Ja vadītājam ir uzkrāti 4 soda punkti, tiek saņemts brīdinājums rakstiskā veidā, savukārt par 8 punktiem vadītājs saņem nosūtījumu uz kursiem – gan par ceļu satiksmes drošību, gan arī par drošu transportlīdzekļu vadīšanu. Pašlaik kursi jāapmeklē sešu mēnešu laikā. Tiek plānots nākotnē piedāvāt risinājumu, kas vadītājiem piedāvās apmeklēt kursus līdz pat brīdim, kad vadītāji būs sakrājuši 12 punktus, kad tiek nosūtīts uzaicinājums uz CSDD teorētisku eksāmenu kārtošanu. Ja eksāmens netiks nokārtots, plānots, ka soda punkti nepalielināsies, tomēr no uzkrātiem 16 soda punktiem autovadītājiem tiek aizliegts vadīt transportlīdzekli uz gadu.
AVOTS: CEĻU SATIKSMES DROŠĪBAS DIREKCIJA
Ar netīru numura zīmi,jā lauciniekiem,kam zemes ceļi ik pēc brīža jāpiestāj un tas jānomazgā vai kā? Priekšā numurs ir tīrs,bet redz pa aizmugures zīmes tīrību liek sodu.
un policijas mašīnai uz loga “visa” un “mastercard”?
Ceļu Policija ļoti slikti pildīja savus pienākumus.Ja zīme ir uz 30.tad ir jābrauc uz trīsdesmit bet ļoti daudzi šoferi to neievēro kamēr nobrauks kādu bērnu tad gan būs pa vēlu.Policija neko nedara kamēr kādu ne nobrauc,bet tā ir.
Ko te vari murgot?! Nosauc konkrēti kur, kad, kuru nobrauca un ko policija pēc tam sāka darīt, ko iepriekš nedarīja? Nevari?
Video redzamā policijas auto šoferim pienākas sods! Vienus sodām, paši pārkāpjam….
Iet runa par trafareto.
Iekasējam, iekasējam no bagatās tautas. Jātaisa biežāk reidi un jāpalielina vēl soda naudas un viss ies tikai uz augšu
Es piekritu Fe.es dzīvoju pilsēta bet man ir dārziņš Viesturas galā katru gadu braukaju ar riteni uz savu dārziņu tur tiešām zīmes neievēro ,zīme ir uz 30.bet zīmi neievēro.ta ir taisnība.
Vispār vienkārši jāievēro noteikumi.
Vo vellos, izrādās, ka gulbenē ir ceļu policija, nudie, nemaz nezināju !