
Novada deputāti 24. aprīļa domes sēdē pieņēma divus lēmumus, kuri veicinās velotūristu piesaisti Gulbenei un tai cauri vedošajiem zaļajiem ceļiem.
Pašvaldības aģentūra “Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs” parakstīs patapinājuma piecu gadu līgumu ar VAS “Latvijas dzelzceļš” un pieņemts bezatlīdzības lietošanā 17 zemes vienību daļas, kā arī inženierbūves, kas atrodas uz minētajam zemes vienībām. Tādējādi aģentūra plāno labiekārtot un attīstīt zaļo ceļu veloinfrastruktūru novadā.
Otra iniciatīva paredz izstrādāt būvniecības ieceres dokumentāciju multimodāla jeb dažāda veida sabiedriskā transporta (un ne tikai) mezgla izveidei Gulbenes pilsētā. No pašvaldības budžeta tiks nodrošināts priekšfinansējums 50 000 eiro.
Pašvaldība ar šo projektu plāno piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam projektu pieteikumu konkursā. Mērķis – Gulbenes dzelzceļa stacijas un autoostas teritorijā modernizēt infrastruktūru: peronu, elektroniskos tablo, sabiedriskās tualetes, elektroauto uzlādes vietu, autostāvvietas (arī kemperiem), velostāvlaukumu un velonovietnes, labiekārtot teritoriju. 85 procenti izmaksu būs ārfinansējums, 15 procenti – pašvaldības finansējums.
Maksimālais šajā konkursā vienam projektam pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir līdz 4 000 000 eiro. Pašvaldībā lēš, ka Gulbenes projekta kopējās izmaksas varētu sasniegt 1 595 000 eiro (ar PVN). Šobrīd plānotās izmaksas ir šādas: 50 000 eiro – būvprojekta izstrādāšana un autoruzraudzība, 45 000 eiro – būvuzraudzība, 1 500 000 eiro – būvniecība.
Jau šobrīd zaļais velotūrisms ir viens no būtiskākajiem tūrisma veidiem ar piesaisti Gulbenei. Cauri tai ved zaļā ceļa velo un pārgājienu maršruti Melturi-Gulbene (105 kilometri) un Gulbene-Viļaka (75 kilometri). Dzelzceļa stacijā pieejams arī brauciens Gulbenes-Alūksnes bānītī (33 kilometri); Gulbenes vēsturiskā bānīša depo apskate; iespēja vizināties ar drezīnu; dzelzceļnieku mikrorajona Viestura ielā apskate; iespēja izmantot bānīša pirti un naktsmājas; iespēja apmeklēt izglītojošo un interaktīvo centru “Dzelzceļš un Tvaiks” Gulbenes dzelzceļa stacijā.
Kāds velotūrisms var būt purvā?
Tev nekāds!
Galvenais lai kranči papēžos nekož.
Protams. Kopā ar būvgružu atkritumu vešanu, apstrādi un glabāšanu. Nu ļoti savienojamas lietas. Dalībnieki un interesenti tiks informēti? Lai nerastos nepatīkami starpgadījumi. Visi nav tik iecietīgi un pazemīgi kā gulbenieši.
Kur varēs atrast Gulbenes TIC izstrādātus tūrisma ceļvežus – gan vienas dienas, gan vairāku dienu velomaršrutus (kopā ar ēdināšanas iespējām, nakšņošanu utt.), kas aptvertu visus Gulbenes novada pagastus. Kā tiks popularizēti šie maršruti, kādi pasākumi plānoti un kāds finansējums tiks piešķirts pagastiem, lai izveidotu norādes, ziņojumu dēļus? Cik tūristu vispār projekta aprēķinos sākotnēji tika plānots piesaistīt?
Tūrisma uzņēmējs, laikam ir izbijis komunists, kurš tic plānveida ekonomikai. Gan jau fondus arī apgūst savtīgos nolūkos…
TICam ir kādscredzējums tālāk par privāto Bānīti un stutējamo Stāmerienu. Nav dzirdēts nekas.
Kāpēc gulbīśu parkā tik slikta meldzeme uzbērt , kautbkādi dubļi sagàsti ar akmeņiem un kad nàc no vidusskolas puses pa labi vispār drausmīga balota???
Vai būs arī papildus naud pagastiem?