Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Iedzīvotāji lūdz palīdzību sakarā ar slideno Galgauskas ceļu, Ministru kabineta noteikumi neparedz C klases ceļu kaisīšanu

Foto: Gatis Bogdanovs.

“Braucu diendienā pa Tirzas ceļu (V847 Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi). Mašīnā vedu bērnus, bet 16.decembrī (pulksten 15.45 – red.) redzu – trīs mašīnas ir grāvī. Nākamā laikam būšu es ar bērniem. Braucu ar 40, pat ar 30 kilometru ātrumu stundā. Mašīnu mētā… Zvanu uz novada domi. Tur neviens man neceļ telefonu,” tā, piektdienas pēcpusdienā piezvanot uz “Dzirksteles” redakciju, sūkstījās Līga Avreiceviča.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa arī piebilda: “Ceļš ir tīrīts, bet šoziem ne reizi nav kaisīts ar smilti vai sāli.” L.Avreiceviča atsūtīja “Dzirkstelei” savu pa ceļam nofilmēto video, kas apliecina – viss ir tā, kā viņa stāsta.

“Dzirkstele” sazinājās ar Galgauskas pagasta pārvaldes vadītāju Jāni Kupci, informēja par situāciju un vaicāja, vai arī viņš ir saņēmis sūdzības un vai var kaut kā iespaidot šo situāciju, lai rastu risinājumu. J.Kupcis teica – tas nav pašvaldības pārraudzībā esošs, bet gan valsts nozīmes autoceļš. Pagasta pārvalde šajā situācijā neko ietekmēt nevar.

“Dzirkstele” piezvanīja arī uz VSIA “Latvijas Valsts ceļi” diennakts informācijas tālruni 80005555. Pēc minūti ilgas gaidīšanas atsaucās operators, noklausījās informāciju, fiksēja to un teica: “Labi. Paldies par informāciju.” Cerams, ka reakcija sekos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Laikraksts sazinājās arī ar Gulbenes novada domes priekšsēdētāju Andi Caunīti, kurš teica, ka arī viņš saņem sūdzības no iedzīvotājiem. A.Caunīša versija – “Latvijas Valsts ceļi” nokavēja sniega tīrīšanu šajā ceļa posmā, to piebraukāja, tāpēc tas ir grumbuļains, slidens un tāpēc arī esot grūti savaldīt mašīnas stūri. A.Caunītis cenšoties sazināties ar “Latvijas Valsts ceļu” vietējo pārstāvi un operatīvi informēt par radušos situāciju. Tajā pašā laikā viņš bilda, ka šis ir asfaltēts ceļš, pa kuru var braukt ar 90 kilometru ātrumu stundā, taču praksē slidenā laikā tas nav iespējams. Ceļš būtu jākaisa. Ar skrāpi pāri braukt kā pa grants seguma ceļu šeit nedrīkst, uzsvēra A.Caunītis. “Nāks atkusnis, nekas jau labāks tur nepaliks. Uzbērs sāls lielu devu, tad būs “putra”. Arī var būt problēmas,” viņš teica.

Vēlāk “Dzirkstele” saņēma VSIA “Latvijas Valsts ceļi” skaidrojumu: “Autoceļam Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi (V847) Gulbenes novada posmā no novada robežas līdz valsts reģionālajam autoceļam Pļaviņas-Madona-Gulbene (P37) (17,22.-54,88.km) ir C uzturēšanas klase, izņemot posmu no P37 līdz Stāķiem (54,88.-56,56.km), kam ir B uzturēšanas klase. Autoceļam V847 ir veikta sniega tīrīšana, piebraukta sniega kārta uz šī ceļa pašlaik (20.decembrī) nepārsniedz 50 mm. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumu Nr.26 prasībām pastāvīgos laika apstākļos uz C klases ceļa pieļaujams ledus vai sniegs ar biezumu ne vairāk kā 100 mm. C klases ceļiem kā pretslīdes pasākums ir paredzēta seguma rievošana, bet kaisīšana ar pretslīdes materiāliem paredzēta tikai bīstamajos posmos (atbilstoši šo posmu sarakstam). Lai veiktu rievošanas darbus un nesabojātu asfalta segumu, nepieciešams, lai uz brauktuves izveidotos piebraukta sniega vai ledus kārta, kas ir biezāka par 50 mm. Ja uz ceļa veidosies apledojums vai būs atkala, ceļš posmā no Tirzas līdz Stāķiem (34,30.-56,56.km), kas ir ar melno segumu, tiks apstrādāts ar smilts-sāls maisījumu.”

– Diāna Odumiņa, Inita Savicka

Līdzīgi raksti

Reklāma

Komentāri ir slēgti

Komentāri (17)

  1. Jāmaina MK noteikumi, jo ceļš ar melno segumu un un ir jākaisa, jo apdraud satiksmes drošību.

    18
    2
  2. Tas nav pieļaujams ka ir tik tālu,ka nav pat autobusa. Cilvēki salst,autoostu sazvanīt nevar,jo tik agri nestrādā. Nesaproti,vai vispār nebrauc,vai kaut kas noticis uz ceļa!!! Kā lai tiek uz darbu? Kur ir autotransporta direkcija,kas atbild par autobusu kustību??? Nu tak vienreiz prasat no satiksmes ministrijas kaut kādu rīcību. Nav pieļaujams,ka cieš avārijās cilvēki un autobusi. Padomājat,kāda atbildība ir šoferim!!! Tur abām jāstrādā roku rokā. Un Kononovu lūdzu beigt komentēt lietas,kur nav nekādas sajēgas. Kaut vienreiz pašu iedzīt tādā ceļā,kā mēs tagad laukos braucam! Es atvainojos, bet bikses slapjas gan … Nevar tā ņirgāties par cilvēkiem. Tādus nodokļus maksājam.

    26
    2
  3. Super komentārs!!! Gribas paturpināt. Tie cilvēki,kam ir mašīnās video reģistratori,lūdzu vienmēr fiksējat greiderus ar paceltām lāpstām. Tas būtu jāizbeidz. Ir jāprasa atbildība, tieši tāpat kā no mums prasa. Mūsu pagastā ir tāds greiderists!!! Jāprasa,par ko maksā algu! Bet vadītājs nemaz neseko līdzi,kā tiek darīts darbs. Tāpat kā tīra ar lāpstām,kam apakšā gumija. Tu esi par slinku,lai tīrītu bez? Kārtīgs traktorists tā nestrādā. Viņam nav par grūtu paremontēt lāpstu,kaut ko piemetināt, bet lai rezultātā būtu tiešām tīrs ceļš.

    23
    2
  4. Latvijā jau viena paaudze izaugusi brīvībā!Un visi ceļi ir brīvi,var braukt ,kur gribi!Padomijas laikā vispār netīrīja ceļus!Arī sūdzēties nedrīkstējām.Autobusi arī nebija

    3
    31
  5. Ko nu tu muldi! Padomijas laikā visi kolhozi regulāri un akurāti tīrija ceļus. Un ja uznāca atkala, tad piebēra gazikā smiltis un veči pat ar lāpstām kaisīja ceļus.

    42
    2
  6. tas tikai pierāda, ka
    ada gulbenes pašvaldība nav vajadīdzīga. Maksā nodokļus, bet pat atejas nav!

    14
    2
  7. Cik tur tagad strādā kaklu, tajā gulbenes gadjužņikā? 80?
    Nu?Kur ir jebkāds rezultāts? Ko tur katru dienu var darīt? Skatīties, ka kāds ir nosprādzis, varbūt var privatizēt īpašumu? Es nejūtu nekādu pašvaldības ieinteresētību novadā!

    15
    3
  8. Es caunīti sākšu cienīt, kad viņš sāks braukt uz darbu ar staru autobusu.

    14
    2
  9. Riebīgas mieles dvēselē palika pēc raksta izlasīšanas. Kā var pēc iedzīvotājas izmisīga sauciena ņirdzoši teikt- te viena ,,sūkstījās”! Cilvēks izmisumā kliedza! Un pamatoti! Un Latvijas valsts ceļu paskaidrojums jau ir zināmi šokējošs.

    23
    5
  10. Varu ieteikt pretslīdes ķēdes. Ļoti laba manta.

    4
    9
  11. Tāda dome gulbenē vispār nav vajadzīga, par iedzīvotājiem nedomā, pašiem nemaz nav kauns no iedzīvotājiem, nekur nav tik tizli kā šeit.

    16
    2
  12. Par ilgiem laikiem izbraucu caur dzimto pusi. No Dzelzavas uz Tirzu un tad uz Gulbeni.
    No Tirzas kapiem līdz benzīntankam tas asfalta gabaliņš vispār šausmīgs. Ar džipu nevari saprast pa kuru malu braukt, kādas bedres. Sajūta, ka uz netīrīta ceļa sāls būtu gabaliem kaisīts.

    17
    2
  13. Sveicināti . Atvainojos, ja Jūs aizskāra vārds “sūkstījās”. Visu cieņu sievietei, kura piezvanīja redakcijai un pastāstīja par situāciju.

    2
    5
  14. Ak vai kādi lielie nodokļu maksātāji salasījušies, lielie ceļu uzturēšanas eksperti, lielie finanšu pārzinātāji! Klausaties neapmierinātie! Varbūt vienai daļai vispār nevajag sēsties ne ziemā ne vasarā pie automašīnas stūres. Un nekas nenotiks ja arī kāds tādos atkušņa laikos nokavēs darbu vai darbā neieradīsies! Visi gudri citus kritizē, bet paši pat īsti nesajēdz ko runā! Un ziemā iztērētā nauda kaisīšanā ir īstermiņa ieguldījums un jo vairāk iztērēs ziemā, jo mazāk paliks vasarai. Tā vietā lai priecātos par ziemu viena daļa kuri patiesībā nejēdz braukt vaino ceļu stāvokli. Par tādu tekstu ko rakstīja tā braucēja, ka viņa var būt būs nākamā grāvī būtu jāatņem tiesības jo acīmredzot nezin un nav pārliecināta par to ko dara.

    5
    9
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.