Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Pasažieriem Gulbenes novadā valsts grib atņemt vēl vairākus autobusu reisus

Pašvaldības pārstāvji dodas uz Rīgu un aizstāv skolēnu un darba tirgus dalībnieku intereses

Foto: no “Dzirksteles” arhīva

Latvijas teritorijā nolemts slēgt 43 nerentablus reģionālo autobusu reisus, kur ieņēmumu segums (pasažieru nopirktās biļetes) pār izmaksām 2023.gadā ir 10 procenti vai zemāks. Konkrēta lēmuma par attiecīgo reisu slēgšanu vēl nav. Situācija tiks vērtēta.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai runātu par reisiem, kurus var zaudēt Gulbenes novada pasažieri, 14.novembrī uz sarunu ar VSIA “Autotransporta direkcija” devās pašvaldības pārstāvji – novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis, viņa vietniece Guna Švika, pašvaldības sabiedriska transporta komisijas vadītājs Ivars Kupčs un vecākais loģistikas speciālists Juris Osis.

Runā par pasažieru plūsmu uz Lizumu un atpakaļ

“Kopumā tie bija kādi 10 reisi, par kuriem runājām. Aizstāvējām tos reisus, kur redzam, ka ir pasažieru, ir skolēnu pārvadājumi. Jūtams, ka ir “Autotransporta direkcijas” vēlme saglabāt tos reisus, kur ir skolēnu pārvadājumi. Ja skolēnu nav, tad var gadīties tā, ka reisu var arī neizpildīt. Pārskatījām atsevišķu reisu nepieciešamību svētdienās. Ir reisi, kur pasažieru skaits svētdienās ir ļoti mazs. Tad varbūt arī kāds tālākais svētdienu reiss, piemēram, uz Ūdrupi caur Rēveļiem, turpmāk nenotiks, jo nav pasažieru plūsmas. Pārrunājām to, ka uz Lizumu un no turienes cilvēki brauc uz darbu, no darba. Ir reiss Lizums III-Gulbene, kas ir pēc pulksten 1.00, bet 19 vietu autobuss ir par mazu! Tā mums ir ļoti svarīga ražošana, cilvēku ir daudz,” “Dzirkstelei” stāsta I.Kupčs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

No “Autotransporta direkcijas” izskanējis – pārvadātājiem konkurss rīkots, pamatojoties uz 2019.gada datiem.

“Bet tas ir jau ir pirms pieciem gadiem! Tajā momentā nav fiksēts, ka Lizumā pasažieru plūsma ir tik liela. Mums ir svarīgi, lai cilvēki tiek uz darbu un atpakaļ. Part to ir jādomā un jārisina. Iespējams, ka savs vārds ir jāsaka arī SIA “Avoti”,” uzsver I.Kupčs.

Pielāgos reisus galvenokārt skolēnu vajadzībām

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sarunā par autobusu maršrutā Gulbene-Lejasciems-Puidzulis-Sinole-Gulbene vienojušies – skolēnu brīvdienās varētu kursēt reizi nedēļā, ceturtdienās. Maršrutā Gulbene-Sveķu skola-Arodvidusskola-Gulbene autobuss skolēnu brīvdienās tāpat varētu kursēt reizi nedēļā. “Kad skolēniem ir mācību laiks, tad šis autobuss kursēs piecas dienas nedēļā,” skaidro I.Kupčs.

Maršrutā Gulbene-Mālmuiža-Lejasciems-Gulbene skolēnu brīvdienās autobuss kursēs vienu dienu nedēļā. Tā varētu būt otrdiena, bet skolēnu mācību laikā autobuss kursēs katru darbdienu.

Maršrutā Gulbene-Sinole-Lejasciems-Mālmuiža-Gulbene tāpat skolēnu brīvlaikā autobuss kursēt varētu vienu dienu nedēļā, bet mācību periodā – katru darbdienu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Maršrutā Gulbene-Ranka-Rēveļi autobuss varētu tikt saglabāts kursēšanai visas darbdienas.

Maršrutā Gulbene-Druviena-Ranka-Ūdrupe svētdienas autobuss, visticamāk, nekursēs pasažieru trūkuma dēļ, taču turpinās kursēt visas pārējās sešas dienas nedēļā.

Maršrutā Gulbene-Daukstes-Rieksti-Jaungulbene autobusa kustība tiks saglabāta, sacīja I.Kupčs un uzsvēra, ka ar šo autobusu uz darbu dodas sociālās aprūpes centra “Dzērves” un “Siltais” darbinieki.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Maršrutā Gulbene-Lejasciems-Alūksne braucēju nav daudz, liecina statistika. Vienojušies, ka vismaz vienu dienu nedēļā autobusam būtu jākursē. Tā varētu būt otrdiena.

I.Kupčs uzsver, ka stāsta par tiem reisiem, par kuriem bijušas pārrunas ar VSIA “Autotransporta direkcija”. Par pārējiem pagaidām nav informācijas, ka kaut kas varētu mainīties.

Piedāvājums pašvaldībai dotēt Rēzeknes autobusu

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vēl bijusi saruna par maršrutu Rēzekne-Balvi-Gulbene.

“Gribot atjaunot šā autobusa kustību arī sestdienās un svētdienās, jo ir pasažieru plūsma. Viņi (“Autotransporta direkcija” – red.) prasa arī pašvaldības līdzdalību, jo naudas nepietiek. Runa tātad ir par dotēšanu no pašvaldību makiem. Jāpainteresējas, kā domā balvenieši, kā domā paši Rēzeknē. Salīdzinot ar šīm pašvaldībām, Gulbenes novadā ir mazākais maršruta garums. Ceru, ka nebūsim nolikti fakta priekšā ar piestādītu rēķinu. Bet tad jau jājautā, ar ko atšķiras Rēzeknes reiss no citiem. Beigu beigās pāriesim uz… Mēs jau arī te, pašvaldībā, galus velkam kopā. No kā tad mēs to naudu ņemsim?” saka I.Kupčs.

Ar “Autotransporta direkciju” Gulbenes novada pašvaldības pārstāvji runājuši arī par tehniskajiem reisiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Viņu kaut kāds izdomājums. Viņi (“Autotransporta direkcija” – red.) pamato – ir jāmaina likumdošana un noteikumi. Bet, ja “Autotransporta direkcija” maksā par reisu tikai 50 procentus, tad arī pārvadātājs organizē tehnisko reisu, kad uz vienu pusi brauc pa tukšo, otru reisu izpilda, uzņemot pasažierus. Saprast ir grūti. Tiek domāts, kā iekļauties finansējumā, bet pasažieri paliek otrajā plānā. Galvenais, lai pārvadājumu organizētājs nesarežģītu sev dzīvi,” pauž I.Kupčs.

#SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raksta saturu atbild “Dzirkstele”. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (17)

  1. Kanaviņai, lai tagad skaidro ar kuriem autobusiem bērni tiek uz skolu un atpakaļ!!! Tā ačgārni sanāk, izglītības ministrija skolas klapē ciet, tā teikt, lai bērni brauc uz citām ar autobusiem. AD kā no plaukta nokrituši, izrādās bērni brauc uz skolu, āaaa kāds arī uz/no darba brauc???? Tiem arī tikai visu likvidēt. Abas valsts institūcijas savā starpā nekomunicē, izrādās ka nē. Absurds!!!!!!!

    28
  2. Kas tie žurnaļugas jums par izteicieniem?valsts sektors,privātais,valsts taisās šo un to?un tas jau sen notiek.vai dzīvojam dažādās valstīs?valsts sektors ēd,privātais vergo?no kurienes tādi termini?

  3. Aizklapejiet domi ciet . Ieteikums un priekšlikumus domes darbiniekiem uz darbu un no darba braukt ar sabiedrisko transportu. Skolas verat ciet autobusu noņemat ko tālāk ņemsiet nost????

    19
    1
  4. Tirzas sils virzienā no Tirzas kapiem uz Virāni , šogad pirmo gadu nav izlikts masas ierobežojums. Ceļš uz doto brīdi ir izdangāts, vienās bedrēs tiek lauzts skolēnu autobuss un arī drīz droši Valmieras autobuss braucot uz Madonu atteiksies no šī ceļa posma, jo ir kritiskā stāvoklī. Tiek zvanīts ceļu uzturētājiem, bet darīts netiek ne kas. Pašlaik silā griež kokus un ceļa malās krautuves, smagie baļķu vedēji darbu turpina. Šo ceļa posmu sabojāja smagie vedot materiālus jaunajam meža ceļam.

    13
  5. Tas lizuma gaternieks taču ir miljonārs, pateicoties eiropas fondiem un lētajam darbaspēkam. Ja viņam vajag kotlešu robotus nodarbināt līdz vieniem naktī, tad lai arī ved par savu naudu, vai pārceļ ražotni uz novada centru. Bet grants ceļi ir vienkārši dirsā, jo negreiderē un nerok grāvjus gar malām

    6
    2
  6. Atbrauciet, Dzirksteles reportieri, lūdzu un paskatieties ceļu uz Virāni no Tirzas, vai ir iespējams braukt? Būs ekskluzīva foto reportāža Jums.

  7. Tad jau no Rīgas, svētdienā ar vienīgo transportu – vilcienu, arī vairs nevarēs tikt līdz Druvienai, Tirzai, Galgauskai. Vilciens pienāk Gulbenē, no Gulbenes autobusins aizved pa pagastiem. Citu transportu svētdienās nav, nu arī šis tiek likvidēts.

    13
  8. Bet kāpēc nevar veidot savienotos reisus? Posmā Balvi – Smiltene ir pilna pakaļa autobusu. Problēma ir noklūt tālāk, pa grantenēm. Tur būtu jābrauc ar mazo busu un bieži, jāizved cilvēki uz lielceļa, lai pārséžas. Tajā velēnā vajag park and ride stāvvietu. Tā gulbenes dome ir imbecīlu kantoris, kas nejēdz apsaimniekot to teritoriju, par ko saņem maksājumus no Rīgas. Kas varētu būt svarīgākais provincē šobrīd, kā nodrošināt cilvēku tikšanu uz darbu un slimnīcu? Vajag vienu vidzemes reģionu ar kompetentu administrāciju un Sesku ielikt pansī, kopā ar tām visām dēlém.

  9. Lauku cilvēkiem ja nav savs auto tad tā dzīve mazliet grūtāka🙂 Lai tiktu uz pilētu autobuss ir ļoti svarīgs🙂

  10. Būtu jau labi ka gulbene Rēzekne kursētu arī sestdienās svētdienās it sevišķi kam ir maiņas tajās dienās

    3
    1
  11. Taču viņiem vienalga kad jūs netiekat uz darbu.Ta ir tukša runa.Ejat ar kājām uz darbu.

    2
    1
  12. Es gan nesaprotu, ko viņi tur regulēja, bet no Lejasciema tikt uz Rīgas autobusu ir neiespējamā misija. Tur augšā nav nekādas saprašanas,kādi ceļi ir laukos,kā autobusi neiekļaujas laikos.

  13. Varbūt aizklapejiet visu gulbeni ciet????? Domnieki aizbraucam pie cilvēkiem kas dzīvo ārpus pilsētas robežām un pajautājiet viņiem ka ir ??? Nevis sēžat piecelat pakaļas un paskatīties kas notiek ārpus jūsu iestādes.

  14. Kāds sakars Kanaviņai ar to, ka konkursu vinnēja Talsu autobuss un novadu vada šitāda komanda, ka TV var pateikt, ka mūs nedaudz piemānija, mēs nebijām iedziļinājušies!

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.