Velosipēdisti Gulbenē ne labprāt izmanto veloceliņus. Gulbenes novada pašvaldības policija vērš uzmanību, ka ceļu satiksmes noteikumu ievērošana un savstarpēji cienoša ceļu satiksmes dalībnieku kultūra ir svarīga gan velobraucēju, gan gājēju, gan autovadītāju drošībai.
Gulbenes novada pašvaldības policijas priekšnieks Mārtiņš Didrihsons-Linards “Dzirkstelei” stāsta, ka pilsētā ir veloceliņi, bet riteņbraucēji tomēr labāk izvēlas braukt pa ielu. Piemēram, Blaumaņa ielā ir samērā intensīva satiksme, brauc arī daudz smago mašīnu, bet velosipēdisti izvēlas labāk braukt pa ielu, nevis veloceliņu.
“Protams, ka uzrunājam velosipēdistus. Blaumaņa ielā gan to ir grūtāk izdarīt, jo tur intensīvāka satiksme, un, ja mēs vēl tur apstājamies pie riteņbraucēja, tad mēs arī radām bīstamību uz šī ceļa. Bet tie, kurus esam uzrunājuši, nesaprot, kāpēc mēs viņiem “piesienamies”, un gandrīz vai nesaprot, kas ir veloceliņš,” stāsta M.Didrihsons-Linards.
Atgādina par noteikumiem
Viņš stāsta, ka gan pašvaldības policija, gan arī deputāti esot saņēmuši gan gājēju, gan autovadītāju neapmierinātību ar dažu velobraucēju izpratni par ceļu satiksmes noteikumiem. Gulbenes novada pašvaldības policija atgādina ceļu satiksmes noteikumus, kas jāievēro velosipēdu vadītājiem gadījumos, kad pilsētvidē ir izbūvēti velosipēdu ceļi. Proti, velosipēdu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību, kā arī velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ir aizliegts braukt pa brauktuvi, ja tai blakus atrodas gājēju un velosipēdu ceļš.
Savukārt uzrunātie velosipēdisti “Dzirkstelei” ne reizi vien minējuši iemeslus, kāpēc viņi nebrauc pa veloceliņiem: tie ir bruģēti, “drebina” velosipēdu, tāpēc vēlētos asfaltētus veloceliņus; celiņu garums ir nepietiekams; vietās, kur krustojas veloceliņš un iebrauktuves uz mājām, jārēķinās ar “tramplīniem”.
Pašvaldības policija atgādina, ka tikai gadījumos, ja pilsētvidē nav izveidotas velojoslas, velosipēdu ceļi vai gājēju un velosipēdu ceļi, velosipēdu vadītājiem ir atļauts braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai vai arī braukt pa nomali, dodot ceļu gājējiem. Ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama, ir atļauts braukt pa ietvi. Velosipēdu vadītāji nekādā veidā nedrīkst apdraudēt vai traucēt gājējus, turklāt gājējiem ir priekšroka.
Nekā kliedzoša nav
Braukšanas instruktors Kārlis Kārkliņš aicina sadzīvot draudzīgi visus – gan riteņbraucējus, gan gājējus, gan autovadītājus. Tajā, ka riteņbraucēji neizmanto veloceliņus, viņš nesaskata milzīgu traģēdiju, kaut gan tajā pašā laikā norāda, ka no noteikumu viedokļa tas ir pārkāpums, ja brauc pa brauktuvi, kurai blakus ir velosipēdu ceļš.
“Veloceliņi mums ir izbūvēti tur, kur mums ir gana aktīva kustība. Bet patiesībā satiksme mums nemaz nav tik liela, riteņbraucēju arī mums nemaz tik ļoti daudz nav, un tam ir sezonāls raksturs. Saule pazudīs, sāks līt, tad arī riteņbraucēju paliks mazāk. Viņi daudzmaz mierīgi un organizēti brauc, un nekā kliedzošā nav. To, ka viņi negrib veloceliņus, var saprast, jo ir veloceliņi, kuri arī nav īsti ērti braukšanai,” saka K.Kārkliņš.
Lai riteņbraucējiem infrastruktūra būtu piemērota, ar elegantiem veloceliņiem, norobežotiem no pārējās plūsmas, tad, viņaprāt, būtu jāpārplāno visa pilsēta, kas reāli nav izdarāms.
Viņš aicina velosipēdistus vienmēr padomāt par savu drošību. “Kādreiz var sarīkot reidus un pastāvēt uz ielas, kur intensīvāka satiksme, un vienkārši aprunāties ar šiem velosipēdistiem, paskaidrojot, ja pārbrauks pāri baļķvedējs, tad būsi ļoti plakans. Un tas būtu gana iedarbīgi. Nevajag uzreiz bargi sodīt, bet tīri cilvēcīgi aprunāties. Daļa velobraucēju, kas šos veloceliņus neizmanto, ir cilvēki gados. No viņu viedokļa – kur var, tur brauc. Savukārt autovadītājs, ja redz velosipēdistu, piebremzē un apdzen. Tas viss jārisina sabiedrībai pašai, un policija var piepalīdzēt, un visi sadzīvos,” uzsver K.Kārkliņš, vēršot uzmanību uz to, ka lielāku stresu kādā brīdī var radīt elektroskrejriteņu braucēji, kuru pilsētā ir pietiekami daudz.
– Inita Savicka
- Šodien: 15.12.2024
- Sveiki! Pieslēgties
Arī lisapēdisti ir jāsoda un tā lai atceras! Un beidzot ieskaidrojiet, ka pa vienvirziena ielu NEDRĪKST braukt pretējā virzienā.
Es piekrītu,ka velosipēdistiem ir jābrauc pa velo celiņiem,bet ,piemēram,Skolas ielas posmā ir jāizmanto gājēju celiņš,kur ir daudz paaugstinātu apmaļu,kur ne tikai var savainoties,bet arī velosipēds tiek mehāniski bojāts.Un Bērzu ielā tiks veidots velo celiņš ar normālām nobrauktuvēm? Ir jāpriecājas ka velo transports attīstās mūsu pilsētā un daudzi to izvēlas kā pārvietošanās līdzekli auto vietā!
Velo huligāniem ar steku pa muguru!
Izaicinu ikvienu Gulbenes iedzīvotāju izbraukt cauri pilsētai ar velosipēdu. Varbūt tad būs vieglāk sprast velobraucējus. Kaut arī vietām tiek būvēti veloceliņi, tie nepilda savu funkciju, jo ir briesmīgi. Auto satiksmei Gulbenē vairāk traucē Blaumaņa un O.Kalpaka ielu malās novietotās automašīnas!!!
Kā lai saprot cilvēkus, kuri melnā tumsā ir spējīgi pārvietoties bez jebkāda atstarojoša elementa?
Kā, lai izprot tos, kuri braucot pirms automašīnas pa ceļa labo malu, pēdējā mirklī, nedodot nevienu zīmi, rauj savu velosipēdu pa kreisi, jo vēlas nogriezties?
Kā, lai izprot tos, kuriem nav ne kripatiņas izdzīvošanas instinkta?
Gulbenē velosipēdisti ļoti bieži brauc pa trotuāru.Gājējam sanāk dot ceļu.
Gājējam uz ielas vairs nav vietas, šaura izbiruša bruğa josla, blakus velosipēdists, kurš nez kāpēc nebrauc pa savu joslu, bet dragā pa gājēja joslu. Jau mēnesi pie rimi uz Blaumaņa ielas 3 bruğa ķieğeļi izņemti, caurumi palikuši, gaidām, kad kāds paklupa un nositīsies? Kas attiecas uz bruğa mīlētājiem, uzsēdieties uz velosipēda vai invalīdu ratos un pabrauciet pa bruği.
Barinska galvā nav mazākās sajēgas kā izskatās veloceliņi. Jāievieš viena nedēļa ka domnieki drīkst braukt tikai ar velosipēdiem uz darbu savādāk sapratnes nebūs kamēr būs valsts apmaksātas mašīnas ar degvielu.
Kur ta Rīgas iela veloceloņš ir?Labprat brauktu pa to.Jo mans maršruts uz pilsetu sanak tieši pa to ielu.
Ja nav veloceliņa, tad jābrauc pa brauktuvi. Uz ietves velosipēdiem nav ko darīt!
Gulbenē ar velo jāložņā tik izveicīgi, kā vien var. Nekādas sistēmas, kā pārbraukt no celiņa uz celiņu. Vietām tāda kante, ka var pārcirst riepu ,ja brauktu pa tiešo. Man vīrietim tā nav liela problēma, varu kaut vai tramplīnus lēkt. Bet tās tantukas. Nu tas ir šausmīgi. Brauc uz kapiem ar kannām, grābekļiem, maisiem un puķupodiem. Nekādu celiņu nav. Lielie Rīgas autobusi apdzen, tantes panikā krīt krūmos. Vispār, šausmas. Pašnāvnieces. Bet kur viņām likties?
Šobrīd, kad kļūstam eiropeiskāki un gribam dzīvot zaļāk, būtu vairāk jādomā par riteņbraucējiem. Tagad arī bērni vairāk pārvietojas ar velosipēdiem un tā ir mūsu nākotne! Piekrītu, ka būt riteņbraucējam Gulbenē nav ērti.
Ps. Patika doma par domniekiem kā riteņbraucējiem kaut uz vienu mēnesi.
Ja godīgi,Gulbene nav draudzīga velosipēdistiem.Kā jau te minēts citos komentāros-augstas apmales ļoti daudzās vietās,nevar saprast,kur skaitās gājēju celiņš un kur velo josla.Bet es esmu optimiste,ceru,ka kaut kas tiks darīts lietas labā!:)
Ar zaļumu visiem tiem murgiem nav nekāda sakara. Vienkāršs elektromobīļu lobijs, kuri īstenībā ir ļoti nezaļi.
Vispār jau bija domāts, ka pārvietošanās ar velosipēdu ir zaļi. Par elekroauto te negāja runa.
Nezinu kas bija domāts, bet rakstīts bija, ka kļūstam eiropeiskāki un gribam dzīvot zaļi. 😂