Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Sešos Gulbenes novada pagastos plāno izveidot klientu apkalpošanas centrus

Foto: no “Dzirksteles” arhīva.

Gulbenes novada pašvaldība plāno izveidot klientu apkalpošanas centrus 6 no kopumā 13 pagastiem, kuri atrodas šajā administratīvajā teritorijā. Par to deputāti runās tautsaimniecības un attīstības komitejas sēdē, kura notiks 19.jūlijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Paredzams, ka klientu apkalpošanas centri būs Jaungulbenē, Lejasciemā, Litenē, Lizumā, Rankā un Tirzā. Visi šie centri būs sasaistīti kopējā tīklā ar valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem. Pagastos šajos centros varētu tikt nodarbināti uz vietas jau esošie darbinieki, kuri strādā pagastu pārvaldēs vai bibliotēkās. Tātad tas varētu būt darbs amatu apvienošanas kārtībā.

Novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis teica – šo centru izveidei pagastos tiks izmantots valsts un pašvaldības finansējums. Gulbenes novada pašvaldība nav vienīgā valstī, kura domā par klientu apkalpošanas iespējām arī pagastos.

“Gulbenes novada pašvaldības administratīvajā ēkā esošais valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs darbojas jau sešus gadus, darbojas ļoti labi un ir augstu vērtēts gan pēc atbildēto tālruņa zvanu skaita, gan pēc kvalitātes. Cilvēki zvana par dažādiem jautājumiem. Zvana ne tikai gulbenieši, bet var piezvanīt arī cilvēks kaut vai no Latvijas otras malas. Tas ir atkarīgs no savienojuma, no tā, kur tobrīd ir brīvais tālrunis. Pagastos vēlamies, lai cilvēkiem būtu iespēja ne tikai zvanīt, bet arī aiziet uz vietas un noskaidrot informāciju, nosūtīt iesniegumu. Klientu apkalpošanas centrs Gulbenē un arī pagastos nav paredzēts tikai saiknei ar pašvaldību. Tas notiek plašāk. Tas nozīmē, ka iedzīvotāji klientu apkalpošanas centros pagastos varēs kārtot jautājumus, kas skar ne tikai savu pašvaldību, bet arī jautājumus kādā citā pašvaldībā. Varēs iesniegt, noformēt, aizsūtīt, uzzināt, piemēram, par sociālās apdrošināšanas jautājumiem, par nodarbinātību vai par citu. Uz vietas varēs uzzināt, kā sazināties, vai lūgt savienot sarunai ar kādas konkrētas iestādes speciālistiem,” sacīja A.Caunītis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņš uzsvēra, ka pagastu iedzīvotāji ar šo centru izveidi būs tikai ieguvēji. Pagaidām ir doma veidot klientu apkalpošanas centrus tikai lielākajos novada pagastos, kur katrā ir pietiekami ievērojams iedzīvotāju skaits. Vajadzīgs esot, lai centram būtu noslodze.

Fakti

*Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sadarbībā ar pašvaldībām un Latvijas Pašvaldību savienību 2015.gadā uzsāka valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidi.

*Šie klientu apkalpošanas centri ir pakalpojumu pieteikšanas vietas pašvaldībās, kur iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un pašvaldības pakalpojumus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

* Patlaban šādi klientu apkalpošanas centri darbojas 35 pašvaldībās.

* Klientu apkalpošanas centros var patstāvīgi pieteikt vai ar darbinieka palīdzību veikt visus valsts pārvaldes portālā “Latvija.lv” pieejamos e-pakalpojumus, kā arī atsevišķus pakalpojumus uz vietas papīra formā.

*Pieejamas attālinātas konsultācijas klientu apkalpošanas centros telefona sarunu veidā.

Avots: “Varam.gov.lv”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Komentāri ir slēgti

Komentāri (1)

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.