Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

“Talsu autotransports” vēlas Gulbenes novadā kļūt par savējo

21 AUTOBUSS IERINDĀ. “Darbdienās 20 autobusi izbrauc reisos un viens paliek rezervē,” “Dzirkstelei” stāsta AS “Talsu autotransports” Gulbenes dispečere Kristīne Vendlande. 19 autobusi ir pilnīgi jauni. Lielākais īpatsvars – 17 un 29 vietu autobusi. K.Vendlande saka – šoferi vēl dienu pirms darba uzsākšanas izgāja apmācību pie uzņēmējiem, kuri piegādājuši jaunos autobusus. Autobusu atrašanās vieta un AS “Talsu autotransports” Gulbenes dispečerdienesta telpas ir SIA “Pavilana” teritorijā. Par šoferiem K.Vendlande saka, ka darbam pieteikušies pieredzējuši šoferi, kā arī pavisam jauni šoferi, kuri agrāk nav strādājuši pasažieru pārvadājumos. K.Vendlande cer, ka strādāt uz AS “Talsu autotransports” atnāks arī kāds no SIA “Gulbenes autobuss” atlaistais šoferis, kad atpūtīsies. FOTO: GINTA ALBERTE

No šodienas, 1.novembra, SIA “Gulbenes autobuss” vairs nenodrošina sabiedrisko autobusu kursēšanu valsts pasūtījuma daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi”. Turpmākos 10 gadus šāda pakalpojuma sniedzēja būs AS “Talsu autotransports”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Mēs nākam ar atvērtu sirdi. Mēs nākam strādāt iedzīvotāju interesēs. Bet mums diemžēl pagaidām neizdodas sadarbība ar jūsu pašvaldību, ar jūsu novadu. Ja mums nepārtraukti liks sprunguļus, kaut ko pārmetīs, – atvainojiet! Mēs darām savu darbu pēc labākās sirdsapziņas un tā arī iesim uz priekšu. Joprojām ir cerības sadarbībai ar pašvaldību, bet, ja tā negribēs, mums ir līgums ar “Autotransporta direkciju”. Kur direkcija liks, tur mēs brauksim,” “Dzirkstelei” pauž AS “Talsu autotransports” valdes priekšsēdētāja Jana Kalēja.

Gulbenes novada deputāts, sabiedriskā transporta komisijas priekšsēdētājs Ivars Kupčs “Dzirkstelei” saka: “Sākumā AS “Talsu autotransports” pārstāvji mums teica, ka ar 1.novembri viss notiks, bet pagājušajā nedēļā tikām aicināti uz sarunu tiešsaistē. Un tur gandrīz vai tika pagriezts tā, ka mums jāpalīdz uzņēmumam nokomplektēt šoferus. Bet bija taču pietiekami ilgs laiks, lai paši to risinātu. Ļoti ceru, ka 1.novembrī visi paredzētie reisi notiks. Es personīgi esmu ļoti neapmierināts ar AS “Talsu autotransports” organizatorisko darbu. Uzskatu, ka tas ir komunikācijas trūkums vai nevēlēšanās.”

J.Kalēja apliecina AS “Talsu autotransports” vēlmi nākt pretī. “Mēs gribam sadarboties, lai spētu runāt vienā valodā. Arī par to, kur varbūt vajag pamainīt maršrutus. Ir jautājums par slēgtajiem maršrutiem. Tas ir process, kas notiek visā valstī, un tur nevienu nevar vainot. Naudas ir tik, cik ir. Mēs esam gatavi sadarboties, rakstīt, plānot izmaiņas, ja to vajag. Līdz šim jau mūsu uzņēmumam ir tāda pieredze, ka izdodas pierādīt slēgta maršruta nepieciešamību un atgriezt to atpakaļ, ja pierādām, ka tāpēc cilvēki netiek uz skolu vai darbu. To visu varam darīt, ejot pa solītim uz priekšu. Taču tad ir vajadzīga sadarbība un abpusēja ieinteresētība,” skaidro J.Kalēja.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa informē, ka AS “Talsu autotransports” darbam Gulbenē autobusi ir sagādāti, ir noslēgti līgumi gan par stāvvietām, gan par remontu.

Piedāvā darbu “Gulbenes autobusa” atlaistajiem šoferiem

Ar šodienu no darba SIA “Gulbenes autobuss” ir atbrīvoti 18 Alūksnes novadā strādājušie šoferi un 15, kuri strādāja Gulbenes novadā. Šos cilvēkus vai daļu no viņiem labprāt kā sava uzņēmuma darbiniekus redzētu AS “Talsu autotransports”. J.Kalēja uzskata – SIA “Gulbenes autobuss” atlaistos šoferus līdzšinējais darba devējs apvārdo. “Apzvana cilvēkus un aģitē, lai tikai nedodas strādāt pie AS “Talsu autotransports”,” saka J.Kalēja. Viņa šādu rīcību nosauc par “teroru”, kurā nav jūtama “loģika un cilvēciskās lietas”.

SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Gundars Kristapsons “Dzirkstelei” saka – uzņēmuma bijušie šoferi, parakstot jaunu darba līgumu ar AS “Talsu autotransports”, prasīs kaut nedaudz lielāku atalgojumu. “Kā var noprast, AS “Talsu autotransports” negrib tam piekrist,” saka G.Kristapsons. Viņš pieļauj: “Pilnīgi iespējams, ka būs norauti kādi reisi, bet šoferiem gan vairāk nemaksās.” G.Kristapsons uzskata: “Tā ir uzņēmuma politika.” G.Kristapsons stāsta: “Pagājušajā nedēļā bija četrpusējas sarunas – SIA “Gulbenes autobuss”, AS “Talsu autotransports”, VSIA “Autotransporta direkcija”, Gulbenes novada pašvaldība. Es ieteicu AS “Talsu autotransports”: ja grib ar mūsu šoferiem runāt un viņus pārliecināt, jādodas uz Gulbenes autoostu no pulksten 10.00 līdz 12.00. Tas ir laiks, kad visvairāk šoferu ir autoostā. Bet nekādas atsaucības nebija.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

J.Kalēja uzskata: “Apzināta rīcība tiek veikta, lai tikai AS “Talsu autotransports” neuzsāktu darbu.” Un piebilst: “Bet vai cietēji nebūs novada iedzīvotāji? Vai esam tik zemā līmenī, ka tagad spēlēsimies smilšu kastē, aizmirstot par cilvēku, par sabiedrības vajadzībām? Galvenais ir nogādāt pasažierus vajadzīgajās vietās, nevis cīnīties ar AS “Talsu autotransports”. Svarīgi ir bērniem nokļūt uz skolu, pieaugušajiem nokļūt uz darbavietām, pie ārstiem – tās ir primārās vajadzības. Nevis dalīt, kurš tad šajā smilšu kastē tagad spēlēsies.”

Pašvaldība bija informēta, bet ne visam ir piekritusi

Ar 1.novembri ir izmaiņas sabiedrisko autobusu kursēšanas reisu sarakstā. Ir arī atceltie reisi. Par to, ka tā notiks, pašvaldību jau laikus ir informējusi VSIA “Autotransporta direkcija” – “Dzirkstelei” apstiprina VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Heinsberga. Jaunais maršruta tīklu izmaiņu plāns vispirms ticis saskaņots ar Vidzemes plānošanas reģionu, bet tas savukārt veica saskaņošanu ar Gulbenes novada pašvaldību.

“Gulbenes novada pašvaldība šo saskaņošanu veica ar vēstulēm. Tāpēc teikt, ka Gulbenes novada pašvaldība neko nezināja, nebūtu godīgi,” uzsver S.Heinsberga.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

I.Kupčs stāsta, ka no pašvaldības puses tika izteikti iebildumi un priekšlikumi, taču beigās pārsvarā viss vienalga ir palicis tā, kā to plānojusi VSIA “Autotransporta direkcija”. Līdz ar to I.Kupča viedoklis: “Pašvaldība tika nolikta fakta priekšā.” Viņš skaidro, ka VSIA “Autotransporta direkcija” lēmumu par atsevišķu reisu slēgšanu pieņēmusi, izanalizējot informāciju par pasažieru (ar biļetēm) skaitu noteiktā laika periodā. Pašvaldības sabiedriskā transporta komisijā nonāk iedzīvotāju iebildes un priekšlikumi, tāpēc pašvaldība noteikti vēl gatavos vēstules VSIA “Autotransporta direkcija”.

“Ja ir pretenzijas, mēs VSIA “Autotransporta direkcija” gribētu zināt par konkrētiem reisiem. Pārskatīšana notiek visu laiku, nevis tikai tad, kad darbu sāk jauns pārvadātājs,” skaidro S.Heinsberga.

UZZIŅA

Foto: Ginta Alberte

AS “TALSU AUTOTRANSPORTS” ir uzsācis zīmola maiņas procesu un drīzumā būs atpazīstams kā “Wanema”. Zīmola maiņas pamatā ir uzņēmuma paplašināšanās un darbības uzsākšana Jelgavā, Alūksnē, Balvos un Gulbenē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Nosaukums “Wanema” izvēlēts tā vēsturisko sakņu dēļ – agrāk Talsu novads bijis Vanemas teritorijas sastāvā. Senajās kartēs atrodams nosaukums, izmantojot arī “w” burtu – stiprinot unikalitāti uzņēmums izvēlējies tieši šo rakstību.

Jaunā zīmola identitāte tiks ieviesta pakāpeniski visās uzņēmuma pārstāvētajās nozarēs. Uzņēmuma rekvizīti paliks nemainīgi.

AVOTS: AS “TALSU AUTOTRANSPORTS” VALDES PRIEKŠSĒDĒTĀJA JANA KALĒJA

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Latvijas Avīze”: Reģionālā satiksme maldās labirintā

#SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild “Dzirkstele”. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (16)

  1. Protams, var runāt par problēmām sadarbībā, bet spriediet, kurš nu kuram liek sprunguļus, ja līdz 30.oktobrim, kad 1.novembrī jau jāsāk pārvadājumi, autotransporta pārstāvju neuzskata par vajadzīgu atsūtīt viņiem pieņemamu līguma paraugu par skolēnu pārvadājumiem, un pašvaldībai tas ir jāmeklē pie kaimiņiem – Madonas, Balviem, kuri tādus ir saņēmuši.

    11
    3
  2. Realitāte.Balvi – Rīga. Braucu no Gulbenes. Pie Velēnas mugura nesaprot, kā izturēt līdz galapunktam. Mazi, ļoti neērtā leņķī sēžamie. Salst kājas. Kur jaukais Ecoline ekrāniņš, kur varēja laiku īsināt spēles spēlējot? Interesanti, ka priekšā divi pulksteņi.Viens 11:20; otrs 5:46.Bet šobrīd pareizs laiks 7:46. Varētu jau pasmaidīt, bet ja šādi 10 gadus būs jāvizinās, noteikti izvēlēšos ” domubiedrus”.

    30
    3
  3. Vai Gulbenei nav sava autotransporta? Kaut kas sistēmā nav pareizi.Gulbenieši strādās Liepājā?

    16
    3
  4. Zinu domubiedru mīlētājus. Arī tādus, kuri tiek kapos izvēloties lētos šūmaherus.

    4
    5
  5. Ar tādiem sarūsējošu autoparku Gulbene nevar konkurēt, autobusiem jakursē ne vecākiem par 4 gadiem

    4
    9
  6. Dabūjāt no sākuma uzticību Talsos un tad lieniet Gulbenē. Ko tad Talsos konkursu vinēja Tukums un Gulbene jūs. Cik tad Caunītim atlēca no pīrāga. Padomājiet paši kāda būs attieksme pret jums ja jūs vietējiem atņemiet, maizīti. Un ko jūs izdarījāt ar reisiem, daudzi lauku cilvēki netiek uz darbu, laikā. Dēļ jūsu atcelto reisu. Vispirms būtu uzzinājuši un tad atcēluši.

    17
    4
  7. “Ja tu spēj saskatīt skaistumu, tad tikai tāpēc, ka skaistums ir tevī pašā. Jo pasaule ir kā spogulis, kurā katrs redz sevi pašu.”

    1
    3
  8. Trešdien 6.11 no rīta nemaz nekursēja Gulbene- Rīga pl.6.15. Zvanu uz autoostu, man atbild, ka nav šoferu, kas brauc. Prasu, bet rītdien kursēs, atbild, ka nezinot, jo visu tagad nosakot Talsu autotransports. Vispār kam tie Talsi bija te vajadzīgi….

  9. Jāsāk rakstīt Tiesībsargājošai tiesai par reisu atcelšanu.Ja man būtu pieraksts pie kāda Rīgas speciālista, un ja netieku-esmu melnajā sarakstā.

  10. Nekursēja jau arī Gulbene *Balvi 7.15.Pēc tam atpakaļ uz RĪGU.Daudz braukt gribētāju bija visās pieturās.Talsiem tak vienalga par tādu Gulbeni.

  11. Vislielākais protests par notiekošo, Gulbenes novadu grib Talsu autobusu parks iznīcināt.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.