2020.gadā labiekārtotajam “zaļajam dzelzceļam” virzienā no Gulbenes uz Balviem jau redzamas pirmās demolēšanas pazīmes. “Barjera bija ciet, to nometa. Tagad beņķis ir izcelts ārā. Kas sakārtos? Par barjerām – kam tās lika! Daudziem iedzīvotājiem “zaļais dzelzceļš” ir vienīgais ceļš. Nav citu iespēju, kur braukt ātrajai palīdzībai vai atkritumu savācējam. Mums “zaļais dzelzceļš” nav priekš vizināšanās,” “Dzirkstelei” saka Dzintars Krevics no Stāmerienas pagasta.
Novada pašvaldības Īpašumu pārraudzības nodaļas vadītājs Kristaps Dauksts “Dzirkstelei” saka – uzraudzīt kārtību savā teritorijā esošajā “zaļajā dzelzceļā” ir pagastu pārvalžu pienākums. Tas tikšot atgādināts.
Stāmerienas pagasta pārvaldes vadītāja Guntra Rone “Dzirkstelei” teica: “Paldies par informāciju! Mūsu strādnieki aizbrauks un sakārtos.”
Beļavas pagasta pārvaldes vadītājs Aivars Rakstiņš “Dzirkstelei” saka – viņa pagasta teritorijā “zaļajam dzelzceļam” soliņu nav.
Stradu pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis laikrakstam stāsta – viņa teritorijā “zaļajam dzelzceļam” ir atpūtas vieta. Pirms divām nedēļām, kad notika ceļmalu appļaušana, viss bijis kārtībā.
Litenes pagasta pārvaldes vadītājs Vilnis Lapiņš “Dzirkstelei” teic: “Katru nedēļu apsekojam savu posmu. Jāpārbauda, lai varam savest kārtībā. Mums ir posms no Sitas līdz pat Kazupītei. Soliņi ir pie dzelzs tilta un bijušajā Litenes stacijas perona vietā. Līdz šim demolēšanu nav bijis. Kaut bail pat tā teikt. Ir viss kārtīgi. Cepuri nost. Cilvēki atpūtas vietās atstāj aiz sevis kārtību.”
Uz Gulbenes “zaļā dzelzceļa” 22 kilometru garajā trasē no Gulbenes līdz Balvu novada robežai izvietotas 15 barjeras, kā arī trīs mazās atpūtas vietas ar soliem, atkritumu urnām, statīviem velosipēdu novietošanai, kā arī izveidota viena liela atpūtas vieta Litenē pie Pededzes tilta ar lapeni, trīs soliem, galdu, atkritumu urnām, statīvu piecu velosipēdu novietošanai un vietu ugunskuram.
Projekta izmaksas bija 52 510 eiro, no tām 90 procenti jeb 47 259 eiro – pārrobežu sadarbības programmas finansējums.
2019.gadā akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” ar pašvaldību noslēdza patapinājuma līgumu par Gulbenes novada teritorijā esošo “zaļo dzelzceļu” nodošanu vietējai pašvaldībai bezatlīdzības lietošanā uz pieciem gadiem. Zemes īpašniece tajā pašā laikā ir un paliek akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”. Pašvaldības pienākums ir savā administratīvajā teritorijā esošos “zaļā dzelzceļa” posmus uzturēt lietošanai atbilstošā kārtībā.
– Diāna Odumiņa
Kādas dumības.. Kāpēc ātrajiem un citiem būtu jābrauc pa zaļo dzelzceļu?? Nevar piebraukt pie mājas savādāk?? A kā jūs cilvēciņi tikāt uz māju, kad vēl vilcieni kursēja??? Pa krūmiem bridāt? Nu ne tak, katrai mājai bija savs piebraucamais ceļš bija.. Protams ērtāk ir izmantot jau uzturētu infrastruktūru, nevis pašam rūpēties par savu piebraucamo ceļu. Ui cik forši būtu, ka atjaunotu dzelzceļu līdz Balviem..ko tad jūs darītu?? Zaļais dzelzceļš domāts tūristiem un cilvēkiem, kuri vēlas pārvietoties ar velo nevis tiem kam slinkums savu piebraucamo ceļu uzturēt!!
Tu zilais piever knābi!