Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Kāpēc Gulbenes novadā negreiderē bedrainos ceļus?

Publicitātes foto: LAU.

Saņemam daudz sūdzību no saviem lasītājiem par ārkārtīgi bedrainiem grants ceļiem šobrīd Gulbenes novadā. Ceļš no Gulbenes uz Daukstēm, Kalnienu, Beļavu, no Galgauskas uz Sinoli – kāpēc negreiderē šos ceļus? Samazināts finansējums, citi iemesli?

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Atbild VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas nodaļa:

“Rudenīgos laikapstākļos, kad bieži līst, autoceļi ar sliktā stāvoklī esošu grants segumu pārmitrinās, zaudē nestspēju, un satiksmes ietekmē tajos intensīvāk veidojas bedres, un tie kļūst grūti izbraucami. Lietus un mitrums apgrūtina autoceļu uzturēšanu, jo slapjā laikā greiderēšana nav efektīva un bedres veidojas atkārtoti. Uzlabot grants autoceļu stāvokli, veicot uzturēšanas darbus, ir iespējams tikai tad, kad grants segums apžūs. Pretējā gadījumā smagā uzturēšanas tehnika, uzbraucot uz autoceļa, kas ir zaudējis nestspēju, var vēl vairāk to sabojāt un padarīt neizbraucamu. Planēšanai uzturēšanas darbu ietvaros finansējums nav samazināts. Valsts autoceļu uzturētājs VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) seko laika prognozēm un ceļu stāvoklim un plāno darbu izpildi, tiklīdz ceļi būs pietiekami apžuvuši. LAU ir uzdots novērst ūdens stāvēšanu uz ceļa.

Kopumā “Latvijas Valsts ceļu”pārziņā puse jeb 10 262 km autoceļu ir ar grants segumu, lielākoties tie ir vietējas nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. Vairāk nekā puse jeb 53 % klasificējami kā sliktā stāvoklī esoši, un tiem ir nepieciešama segas pārbūve.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēdējos 25 gadus valsts autoceļiem pieejamais finansējums nav bijis pietiekams, tāpēc būvdarbi tiek veikti prioritārā secībā. “Latvijas Valsts ceļu” speciālisti katru gadu izstrādā autoceļu pārbūves un atjaunošanas vidēja termiņa trīs gadu programmas, balstoties uz noteiktajām prioritātēm. Valsts vietējo autoceļu gadījumā tie ir ceļi, kas iekļauti “Vietējās sasniedzamības uzlabošanas valsts autoceļu būvniecības stratēģijā līdz 2027.gadam”. Gulbenes novadā tie ir: Gulbene-Zeltiņi no 0,20. līdz 8,09.kilometram, Druviena – Lizums no 0,00. līdz 10,36.kilometram, Rimstavas-Ušuri no 8. līdz 9,40.kilometram, Tirza-Jaungulbene-Liede no 13,22. līdz 21,75.kilometram.

Remontdarbu programmas katru gadu tiek pārskatītas un koriģētas atbilstoši faktiskajai situācijai un pieejamajam finansējumam.”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (14)

  1. Tāpēc ka … jāapdrošina. Kauns un gribat lai laukos atgriežas cilvēki. Naudas nav un nebūs. Pretīgi un riebīgi jūs tur sēžat.

    10
  2. ja biežāk cilvēki zvanītu uz numuru 80005555 (autoceļu uzturēšana)Rīga-stāstiet savu problēmu,pēc neatlaidīgas zvanīšanas tas nostrādā,pēc pieredzes zinu

    7
    1
  3. Var zvanīt kur gribi, bet rezultāts sādžā ir 0 ! Dome, policija utt.. Labākajā gadījumā jauki parunās, bet rezultāta nebūs.

    10
    3
  4. atbilde visiem neticīgajiem-jūs lielākā daļa varat tikai gudri pļūtīt veikalā,autobusa pieturā,pie sava auto stūres,bet piezvanīt un pat ļoti skarbā tonī parunāt -čušs,typ nu ko tad es,vai man vienam vajag …,ja vajag var arī greideri apturēt un pajautāt vai brauc tikai ponta pēc vai arī dara darbu,ja visi kustinātu savas pakaļas tik jestri kā mutes būtu citādi

    9
    2
  5. Jūs vispār izlasiet rakstu? Ir kaut mazākā nojausma par to, ka ir valsts ceļi un tos uzturēt kārtībā ir pienākums Latvijas Valsts ceļiem? Ja īsti nav sajēgas, tad labāk tomēr nevērt muti vaļā….
    Būtu tuvu ideālam, ja visi valsts ceļi būtu asfaltēti! Kā tas ir piemēram Vācijā, UK un citur. Nebūtu jāplanē, jāgreiderē, jāgaida kad pāries lietus….

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.