“Kāpēc reizēm taromāts neņem pretī pudeli, kaut arī tai viss ir kārtībā – nav salocīta, ir tukša, uzlīmīte ar attiecīgu simbolu ir? Ir reizes, kad ievietoju vienu un to pašu pudeli reizes desmit un tikai tad taromāts to paņem. Ir bijis, kad pacietība zūd un pudeli izmetu turpat atkritumu urnā,” stāsta “Dzirksteles” lasītāji.
“Depozīta Iepakojuma Operatora” mediju koordinatore Dārta Katrīne Salna “Dzirkstelei” skaidro, ka taromātu darbību ietekmē gan to piepildījums, gan sensoru tīrība, tādēļ ir svarīgi nodot tīrus un pilnībā iztukšotus depozīta iepakojumus.
“Ja taromātam nepieciešama iztukšošana vai apkope, lūgums vērsties pie konkrētā veikala darbiniekiem. Savukārt gadījumā, ja nesaplacinātu iepakojumu ar Latvijas depozīta zīmi tomēr neizdodas nodot taromātā, aicinām sūtīt depozīta punkta adresi, veikala nosaukumu, nodošanas laiku un iepakojuma fotogrāfiju ar labi nolasāmu svītrkodu un depozīta zīmi uz numuru 20224214 lietotnē “WhatsApp”,” norāda D.K.Salna.
Kopš 2022.gada 1.februāra, kad Latvijā sāka darboties depozīta sistēma, Latvijas iedzīvotāji sistēmā ir nodevuši vairāk nekā 950 miljonus iepakojumu. No tiem Gulbenes pilsētā – 5,1 miljonu iepakojumu, bet Gulbenes novadā – 2,5 miljonus iepakojumu. Tāpat kopš 2022. gada decembra iedzīvotāji depozīta maksu ar taromātu starpniecību var novirzīt labdarībai. Gulbenes novadā kopumā ziedoti 6139,50 eiro. No tiem 2289,80 eiro ziedoti dzīvnieku patversmēm, 2328,50 eiro novirzīti Ukrainai, 939,40 eiro ziedoti trūcīgo senioru atbalstam, bet 581,80 eiro – smagi slimiem bērniem.
Reklāma