Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 3.13 m/s, R-DR vēja virziens

Pētījums: Vidzemē apdomīgākie auto pircēji Latvijā

Nākamajos divos gados 43,5% vidzemnieku plāno iegādāties automašīnu, turklāt 33,2% no tiem plāno iegādāties jaunu, nevis lietotu automašīnu.

“Nākamo divu gadu laikā kopumā 45% Latvijas iedzīvotāju plāno iegādāties automašīnu, turklāt 51% vēlētos iegādāties jaunu auto, nevis lietotu. Vidzemē šādu vēlmi iegādāties jaunu auto izteikuši tikai 33,2% respondentu, kas ir viszemākais rādītājs no visiem aptaujātajiem Latvijas reģioniem,” informē AS “GE Money Bank ” preses sekretāre Tija Ezeriņa.

 

Tikmēr Čehijā tuvākajos pāris gados šādu pirkumu plāno 39% iedzīvotāju, Vācijā – 33%, Ungārijā tikai 30%, taču vēlmi iegādāties auto Rumānijā izteikuši 56% iedzīvotāju. Turklāt 75% poļu, 73% vāciešu un 69% rumāņu izvēlētos lietotus auto.

 

Šādi dati noskaidroti GE Money Bank Autolīzings ekskluzīvajā pētījumā, kas veikts sešās Eiropas valstīs.

 

„Pārsteidzošs ir fakts, ka pašreizējā Latvijas ekonomiskajā situācijā ir salīdzinoši liela iedzīvotāju daļa, kas priekšroku dod jauna auto iegādei. Tikmēr tādās valstīs kā Polija, Čehija un Ungārija, ko var dēvēt par Austrumeiropas “dzinējekonomikām”, iedzīvotāji izvēlās taupīt un iegādāties lietotas automašīnas. Savā ziņā vidzemnieki domā līdzīgi kā šo valstu iedzīvotāji. Neskatoties uz lielajiem ieguldījumiem, iedzīvotāji Latvijā auto iegādāties plāno par saviem līdzekļiem,” secina GE Money izpilddirektors Viktors Toropovs.

 

Tajā pašā laikā 79,8% aptaujāto vidzemnieku atzīst, ka lietotas auto iegāde ir kā loterija – var paveikties, var arī nepaveikties; kā arī tam, ka jauns auto ir vissliktākais ieguldījums, ir vissliktākais ieguldījums piekrīt vien 28,2%, kamēr Vācijā šādi uzskata 42%.

 

“Tas, ka liela daļa Latvijas iedzīvotāju domā par jauna auto iegādi, manuprāt, izskaidrojams ar būtisku ierastā dzīves ritma izmaiņu. Mainījusies ir saimnieciskā infrastruktūra un sabiedriskā transporta nodrošinājums,” saka Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Māris Bensons. „Savukārt izvēlei par labu jaunam auto būtisku lomu spēlē vidēji aritmētiskā tautas mentalitāte, prioritātes dzīvē, tas, kādu lomu tas vai cits auto spēlē statusa nodrošināšanai sabiedrībā.”

 

Vidējais pirmā auto iegādes vecums Vidzemē
Pētījumā arī noskaidrots, ka vidējais vecums, kad vidzemnieki iegādājas savu pirmo automašīnu, ir 21 līdz 25 gadi, līdzīgi ir arī Rīgā un Kurzemē.

 

“Visjaunākie autopircēji Latvijā ir Latgalē – tur 30,2% iedzīvotāju savu pirmo auto iegādājas vēl nesasniedzot 21 gada vecumu, bet visvēlāk pirmā automašīna tiek pirkta Zemgalē – 26 līdz 30 gadu vecumā. Savukārt vidējais vecums, pērkot pirmo vieglo transportlīdzekli, Vācijā ir 22 gadi, Čehijā – 24 gadi, Polijā un Ungārijā – 25 gadi, bet Rumānijā – 28 gadi. Faktiski pētījuma dati liecina, ka Rumānijā katrai trešajai mājsaimniecībai nav automašīnas vispār,” stāsta T.Ezeriņa.

 

Vidzemē populārākais – “Audi”
No tiem 43,5% Vidzemes iedzīvotājiem, kas nākamajos divos gados plāno iegādāties automašīnu, 27,8% iegādātos to no dīlera, kas tirgo gan jaunus, gan lietotus transportlīdzekļus, un 23,5% iegādātos to no dīlera, kas tirgo tikai lietotus auto. Taču Čehijā un Polijā teju katrs piektais, bet Rumānijā katrs ceturtais auto iegādātos no ģimenes locekļa vai kāda drauga.

 

“Iecienītākā marka Centrālajā un Austrumeiropā atbilstoši pētījuma datiem ir “Volkswagen”. Kā pirmo izvēli to nosaukuši 19% vāciešu un poļu un 18% rumāņu. Vidzemē “Volksvagen” ir respondentu trešā izvēle – šīs markas auto labprāt iegādātos 14% respondentu. Visiekārotākā automarka šajā reģionā ir “Audi” – to iegādātos 17,6% respondentu, otrā iekārotāka marka tiek minēts “BMW “(16,1%),” stāsta preses sekretāre.

 

Zemgalē populārākās auto markas ir šādas: “Audi” (28,6%),

“Volkswagen” (17,7%), “BMW” (11,7%),; Kurzemē – “Volkswagen” (13,3%), “BMW” (11,2%), “Opel” (10,6%); Latgalē – “Audi” (37,9%), “BMW” (11,3%), “Volkswagen” (10,4%), savukārt Rīgā un Rīgas rajonā – “Audi” (35%), “Volkswagen” (22,5%) un “Toyota” (19,6%).

 

Vidzemnieki auto iegādātos par saviem ietaupījumiem vai kredītā
Pētījuma dati liecina, ka kopumā 56% Latvijas iedzīvotāju auto iegādātos par saviem ietaupījumiem, arī Vidzemē šādi rīkotos 51,1% respondentu. Nākamais populārākais auto finansēšanas veids reģionā tiek minēts bankas kredīts (37,4%).

 

Vidzemniekiem svarīgs auto izmērs
Svarīgākie kritēriji, ko Latvijas iedzīvotāji apsver iegādājoties automašīnu, ir tās tehniskais stāvoklis, cena, degvielas patēriņš, vecums un kilometrāža, kamēr čehiem, vāciešiem, ungāriem un poļiem ir svarīga skaidra auto vēsture, bet rumāņiem – aprīkojums, nevis kilometrāža.

 

Vidzemniekiem īpaši svarīgi kritēriji ir auto izmērs – to atzīst 86,1% respondentu un iepriekšējā pieredze ar konkrēta zīmola auto (~38%),

 

Šis “GE Money Bank Autolīzings” pētījums veikts sešās Eiropas valstīs – Vācijā, Čehijā, Polijā, Ungārijā, Rumānijā un Latvijā. Tā ietvaros katrā valstī aptaujāti vairāk kā 600 respondentu vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Iegūtie pētījuma dati ir reprezentatīvi.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.