Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, R vēja virziens

Mazās klases automobiļi – joprojām nenovērtēts segments Latvijā

Kopš šā gada sākuma Latvijā vērojams jaunu vieglo automobiļu tirgus kritums – 2008.gada pirmajā pusgadā par 32,2 % mazāk pārdotas jaunas automašīnas. Tajā pašā laikā joprojām minimāli mainījušās proporcijas starp pieprasītākajiem automobiļu segmentiem mūsu valsts iedzīvotāju vidū.

“Populārākie ir kompaktklases automobiļi (2008.gada pirmajos 6 mēnešos – 25,8% no visiem jaunajiem reģistrētajiem vieglajiem automobiļiem), joprojām procentuāli lielu daļu ieņem apvidus automobiļi (2008.gada pirmajos 6 mēnešos – 23,9%), savukārt mazās klases automobiļi ierindojas vien ceturtajā vietā (2008.gada pirmajos 6 mēnešos – 14,1%). Salīdzinājumam Rietumeiropas valstīs mazās klases automobiļi 2007.gadā sastādīja 37,1% no reģistrēto jauno automobiļu skaita, turklāt šī procentuālā daļa pēdējos gados palielinās,” informē SIA Reklāmas Aģentūra Alfa Centrs speciāliste Evita Bille.
„Pagaidām nedz racionāli argumenti par ērtībām pārvietoties pilsētā sastrēguma stundās, nedz ekonomiskās situācijas diktēti nosacījumi nespēj pārliecināt Latvijas iedzīvotājus mainīt savus paradumus un uztvert automobili galvenokārt kā pārvietošanās līdzekli, nevis kā sociālo statusu veidojošu un apliecinošu objektu,” uzskata “Hyundai” automobiļu oficiālā dīlera Latvijā „Skandi Motors” valdes loceklis Ainārs Liljē.

Rietumeiropas valstīs 2007.gadā no jaunajām reģistrētajām automašīnām 85,8% bija tieši mazās, vidējās un kompaktklases auto, savukārt Latvijā šie trīs segmenti no šā gada pirmajā pusgadā pārdotajiem automobiļiem veido tikai 56,7%, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir par 3% vairāk.

„Mazās klases automobiļi – tas ir mazāks degvielas patēriņš, vieglāka manevrēšana pilsētā, it īpaši sastrēguma stundās, ērtāka automobiļa novietošana stāvvietā, neapšaubāmi – arī mazāka cena iegādes brīdī. Šķiet, pietiekami laba un loģiska argumentācija, lai izvēlētos šīs klases automobili. Iespējams, kāds teiks, ka Latvijas ceļi vietām ir neizbraucami un mēdz būt lielas ģimenes, kurām neder mazās klases automobilis. Protams, katram automobiļu segmentam ir sava mērķauditorija. Taču, ja automobilis ir paredzēts vienam cilvēkam, lai pārvietotos ikdienā pa pilsētu, tad ir ļoti daudz argumentu par labu tieši mazās klases automobilim,” uzskata A.Liljē.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.