Rīga, 22.aug., LETA. Lai nākamgad galvaspilsētā nebūtu jāpaaugstina maksa par braukšanu sabiedriskajā transportā, pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 2009.gada dotācijā no Rīgas domes lūdz vairāk nekā 70 miljonus latu, liecina “Rīgas satiksmes” budžeta projekts.
Atbilstoši aprēķiniem, ko “Rīgas satiksme” iesniegusi domē, 2009.gadā dotācija, salīdzinot ar šo gadu, būtu jāpalielina par aptuveni 25,7 miljoniem latu.
Budžeta projekts izstrādāts pie nosacījumiem, ka nesamazinās darba apjoms, tiek saglabāts vienreizējās biļetes tarifs – 40 santīmi, noteiktie braukšanas maksas atvieglojumi dažādām pasažieru kategorijām, kā arī realizēts, apstiprinātais padomē un dalībnieku sapulcē, investīciju projekts 2009.-2011.gadam.
Kā norāda “Rīgas satiksme”, nepieciešamās dotācijas apjoms pieaudzis saistībā ar pieaugošajām materiālu un resursu izmaksām – degvielu, elektroenerģiju un citām. Tāpat dotāciju pieaugums tiek skaidrots ar nepieciešamajiem maksājumiem aizņēmuma saistību izpildei, kā arī paredzēto darba atalgojuma pieaugumu.
Pamatojoties uz Sabiedriskā transporta pakalpojuma likumu, 2009.gada budžeta projektā aprēķināts, ka no valsts nepieciešama dotācija 20,5 miljonu latu apmērā. Tomēr “Rīgas satiksmes” rīcībā esošā informācija liecina, ka reālais valsts budžeta dotāciju apmērs varētu būt tikai 7,4 miljoni latu, kas nozīmē, ka varētu pietrūkt 13,1 miljona latu.
Jau ziņots, ka atbilstoši Sabiedriskā transporta pakalpojuma likumam 2008.gadā tika aprēķināts, ka nepieciešamā dotācija no valsts budžeta Rīgas pilsētas pašvaldībai zaudējumu kompensēšanai par sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu pilsētas maršrutos būs 15,22 miljoni latu, bet valsts budžetā 2008.gadā tika piešķirts finansējums tikai 6,72 miljoni. No valsts SIA “Autotransporta direkcija” ir saņemta informācija, ka 2008.gadā pašvaldībai tiks pārskaitīti 7,12 miljoni Ls un papildu finansējumu nebūs iespējams piešķirt.
“Rīgas satiksme” arī informē, ka budžeta projektā 2009.gadam nav iekļauts iespējamais siltumenerģijas, elektroenerģijas tarifa palielinājums, kas varētu papildus prasīt 1,5 miljonus latu.