Rīga, 16.okt., LETA. Rīgas Fondu birža (RFB) apturējusi tirdzniecību ar AS “Nordeka” akcijām, liecina RFB paziņojums.
RFB valde šodien nolēma nekavējoties apturēt tirdzniecību ar AS “Nordeka” akcijām līdz būtiskas informācijas atklāšanai biržai.
Paziņojums par tirdzniecības atjaunošanu sekos.
Kā ziņots, aptuveni 15 mazie pasažieru pārvadātāji varētu tuvākajā laikā vērsties tiesā, apstrīdot Autotransporta direkcijas (ATD) autobusu pārvadājumu konkursu, šodien raksta laikraksts “Dienas Bizness”.
ATD izsludinātajā konkursā par tiesībām ar autobusiem veikt reģionālos starppilsētu pārvadājumus maršrutos ir zināmi uzvarētāji, tomēr vairums mazo reģionālo pārvadātāju palikuši “ārpus borta”.
“Mums būs tikšanās ar juristu, un tad arī izlemsim, kā precīzi rīkoties tālāk. Skaidrs ir viens – mēs noteikti pārsūdzēsim konkursa rezultātus,” norāda SIA “AIPS” vadītājs Uldis Kolužs, piebilstot, ka šis konkurss esot liela mēroga biznesa plāns, kura mērķis esot bijis sadalīt pasažieru pārvadājumu tirgu.
Līdzīgi plānojot rīkoties vēl citi mazo pasažieru pārvadātāji. “Tādā veidā, kā viss bija, mums situāciju neizdosies atgriezt. Maksimālais, uz ko mēs varam cerēt, ir kompensācijas,” sašutis ir Kolužs.
Konkursa rezultātus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Lielākoties gan ATD izsludinātajā konkursā par tiesībām ar autobusiem veikt reģionālos starppilsētu pārvadājumus maršrutos uzvarējuši vienīgie pretendenti. Divi pretendenti bija strīdīgajā lotē “Centrs 1”. Par labāko šajā pārvadājumu daļā atzīts pretendents, kas apvienoja “Nordeku”, AS “Rīgas taksometru parks”, SIA “Norma-A” un SIA “Blagovest Tur”.
Tādējādi savus pakalpojumus no 1.janvāra šajos maršrutos nevarēs sniegt SIA “AIPS”, SIA “Tukuma auto”, SIA “Ogres autobuss”, SIA “Aizkraukles ATU” un SIA “Autotransporta firma Jūrmala SV”. Šīs kompānijas vēl pirms rezultātu publicēšanas asi kritizēja noteikumus un vērsās gan Konkurences padomē, gan pie Ministru prezidenta, norādot, ka konkursa noteikumi sastādīti tā, lai reģionālajiem pārvadātājiem būtu neiespējami uzvarēt.
Divi pretendenti bija uz loti “Austrumi”, bet izvēlēta tika “Nordeka” un SIA “Norma-A” apvienība. Otrs pretendents bija “Rēzeknes autobusu parks”, “Madonas ceļu būve”, “TU Vidlatauto”, “Ludzas ATU”, “Balvu autotransports”, “Gulbenes autobuss” un SIA “Pasažieris apvienība”.
Kā raksta laikraksts “Biznes&Baltija”, ATD konkursā piedalījās 33 kompānijas, bet uzvarēja 19. Pārējās 14 kompānijas turpmākos 12 gadus nevarēs piedalīties pasažieru pārvadāšanā visizdevīgākajos maršrutos.
No astoņām lotēm piecās uzvarējusi “Nordeka”.
Kā prognozē laikraksts, nākamā gada sākumā pasažieriem būs problēmas autobusu maršrutos. Piemēram, patlaban no Rēzeknes uz Rīgu dienā dodas seši autobusi. Patlaban konkursā uzvarējusī “Nordeka” šajā maršrutā nodrošina trīs reisus nedēļā, kamēr zaudējušais “Rēzeknes autobusu parks” – 38.
Līdzīga situācija esot arī citās Latgales pilsētās, raksta “Biznes&Baltija”.
“Arī tad, ja mēs piedāvātu 2009.gada izlaiduma autobusus un pasažierus vestu bez maksas, mēs konkursā tik un tā neuzvarētu,” sašutis ir “Rēzeknes autobusu parka” vadītājs Vasilijs Smuļs. “Konkursa rezultāti bija noteikti jau iepriekš.”
Uzņēmējs uzskata, ka konkursa rīkošanā pieļauti būtiski pārkāpumi, nav ievēroti iepriekš doti solījumi, piemēram, ņemt vērā vietējo pašvaldību viedokli, kompāniju reputāciju, vietējās infrastruktūras esamību u.c.
“Es jums garantēju – jau pirmajā janvāra nedēļā, kad cilvēki nevarēs aizbraukt no Latgales uz galvaspilsētu, būs milzīgs skandāls,” prognozē Smuļs.
No nākamā gada “Rēzeknes autobusu parks” savus autobusus iznomās tūrisma firmām braucieniem uz ārzemēm. Pārējie transportlīdzekļi tiks izmantoti vietējos maršrutos.
Smuļs prognozē, ka uz viņu tiks izdarīts spiediens pārdot “Rēzeknes autobusu parka” akcijas. To darīt viņš netaisās un jau gatavo prasību tiesā un iesniegumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.
Savukārt “Nordeka” noraida pieļāvumus, ka nespēs nodrošināt pasažieru pārvadājumus.