Piektdiena, 26. decembris
Dainuvīte, Gija, Megija
weather-icon
+3° C, vējš 2.58 m/s, ZR vēja virziens

Tiesa liek novērst trūkumus sūdzībai par pasažieru pārvadājumiem Latvijas austrumos

Administratīvā rajona tiesa līdz 19.decembrim atvēlējusi laiku, lai septiņi auto pārvadātāji, kas novembra vidū tiesā apstrīdēja Autotransporta direkcijas lēmumu konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem Latvijas austrumu reģionā, novērstu iesniegtās sūdzības trūkumus.

Līdz 19.decembrim tiesa atstājusi bez virzības AS “Rēzeknes autobusu parks”, SIA “Madonas ceļu būve”, SIA “Gulbenes autobuss”, SIA “TU Vidlatauto”, SIA “Balvu autotransports”, SIA “Ludzas autotransporta uzņēmums” un SIA “Pasažieris” iesniegto sūdzību, aģentūru LETA informēja tiesas priekšsēdētājas palīdze Evita Elliņa.

Lai gan sūdzības autori tiesu bija lūguši piemērot arī pagaidu noregulējumu, aizliedzot Autotransporta direkcijai slēgt līgumu ar uzvarētājiem – kopīgu piedāvājumu iesniegušajām AS “Nordeka” un SIA “Norma-A”, šis jautājums līdz lēmumam par pieteikuma pieņemšanu izskatīšanai vai atteikšanos to darīt vēl nav lemts, piebilda Elliņa.

LETA jau ziņoja, ka tiesā tika apstrīdēts arī Autotransporta direkcijas lēmums slēgt līgumu ar AS “Nordeka”, AS “Rīgas Taksometru parks”, SIA “Blagovest TUR” un SIA “Norma-A” par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem maršrutu tīklā “Centrs 1” no 2009.gada 1.janvāra.

Šo direkcijas lēmumu tiesā apstrīdēja SIA “Tukuma auto”, SIA “Aizkraukles ATU”, SIA “Ogres autobuss”, SIA “Aips”, SIA “ATF Jūrmala SV”. Kompānijas lūdza tiesai piemērot pagaidu noregulējumu un līdz spriedumam šajā lietā apturēt direkcijas lēmuma darbību, liedzot tai slēgt līgumu.

Administratīvā rajona tiesa 19.novembrī lūgumu par pagaidu noregulējuma piemērošanu apmierināja un pagaidām apturēja Autotransporta direkcijas lēmumu.

Pārvadātāji iepriekš pauda uzskatu, ka diskriminējošā konkursā maršrutu tīkla daļās “Centrs 1” un “Austrumi” nepelnīti zaudētājos palikuši tieši lauku pārvadātāji – SIA “Tukuma auto”, SIA “Aizkraukles ATU”, SIA “Ogres autobuss”, SIA “Aips”, SIA “ATF Jūrmala SV”, SIA “Rēzeknes autobusu parks”, SIA “Madonas CB”, SIA “Gulbenes autobuss”, SIA “TU Vidlatauto”, SIA “Ludzas autotransports”, SIA “Pasažieris”, SIA “Balvu autotransports”.

SIA “Tukuma auto” valdes priekšsēdētājs Ilgvars Kalniņš iepriekš uzsvēra, ka konkurss tika sagatavots “par labu dažām Rīgas firmām”, bet pārējie pārvadātāji jau sākotnēji bija nolemti neveiksmei.

Kalniņš norādīja, ka “Nordeka”, kas kopā ar AS “Rīgas taksometru parks”, SIA “Norma-A” un SIA “Blagovest Tur” uzvarēja tīkla daļā “Centrs-1”, uz konkursu bija pieteikusi 26 autobusus, kurus tikai plāno iegādāties. Lai gan autobusi nebija “Nordekas” īpašumā, tie saņēma augstāko atzīmi par tehnisko stāvokli.

Savukārt “Blagovest Tur” pieteica 21 autobusu, no kuriem tikai pieci ir reģistrēti Latvijā, bet pārējie ir ar Beļģijas numura zīmēm. Neapskatot šos autobusus, arī tie saņēma augstas tehniskās kvalifikācijas atzīmi.

“Mēs cīnījāmies ar konkurentiem, kuriem nekā nav, bet uz papīra viss tika sazīmēts,” iepriekš sacīja SIA “Aips” vadītājs Uldis Kolužs.

Kā ziņots, 15.oktobrī noslēdzās konkurss par tiesībām, sākot ar 2009.gada 1.janvāri, sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.

Maršrutu tīkla daļā “Centrs-1” konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus uzvarējuši un līgums tiks slēgts ar kopīgo piedāvājumu iesniegušiem pretendentiem – AS “Nordeka”, AS “Rīgas Taksometru parks”, SIA “Blagovest TUR” un SIA “Norma-A”. Par sabiedriskā transporta pakalpojumiem daļā “Austrumi” līgums tiks slēgts ar AS “Nordeka” un SIA “Norma-A”, savukārt daļā “Centrs-2” – ar AS “Nordeka”.

Daļā “Dienvidrietumi” konkursā uzvarējuši un līgums tiks slēgts ar AS “Nordeka”, AS “Liepājas autobusu parks” un SIA “Saldus autobusu parks”, bet daļā “Ziemeļrietumi” – ar PSIA “Ventspils reiss” un AS “Talsu autotransports”.

Maršrutu tīkla daļā “Ziemeļaustrumi” līgums tiks slēgts ar kopīgo piedāvājumu iesniegušiem pretendentiem – AS “CATA” un SIA “VTU Valmiera”, daļā “Dienvidi”- ar SIA “Dobeles autobusu parks” un SIA “Jelgavas autobusu parks”, bet daļā “Dienvidaustrumi” ar AS “Nordeka”, SIA “Daugavpils autobusu parks” un SIA “Jēkabpils autobusu parks”.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.