Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Gulbenes novada vidusskolā, būvējot viduslaiku pilis, padziļina zināšanas vēsturē

Šī ir tikai neliela daļa no Gulbenes novada vidusskolas 7.g un 7.e klases audzēkņu darbiem, kuri kopumā tuvojas trim desmitiem. Foto: Gatis Bogdanovs.

Skolēni Gulbenes novada vidusskolā skolotājas Ingrīdas Sebres vadībā veic arī praktiskos darbus vēsturē nu jau kādus divdesmit gadus. Laikā, kad pedagogi valdībai pauda savu viedokli Rīgā, bērni strādāja pie viduslaiku piļu un to teritoriju maketu izveides.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Katru gadu mēs veidojam šādus darbus, kuri ir atbilstoši apgūstamajai vielai. Pagājušajā gadā tie bija saistībā ar akmens laikmetu, bet šogad tās pašas klases audzēkņi veidoja viduslaiku pils maketus. Domāju, ka tas ir ļoti labs risinājums, kā likt viņiem interesēties par konkrēto periodu, par sistēmu, kā tika būvētas pilis, un kam teritorijā obligāti jābūt. Idejas pamatā bija radīt bērnos izpratni par to, kā cilvēki dzīvoja viduslaikos un kādi bija to laiku dzīves apstākļi un nepieciešamības. Redzams, ka galarezultāts ir tiešām brīnišķīgs! Darbi ir ļoti kvalitatīvi un pat ar funkcionējošiem paceļamiem vārtiem. Maketa izveidei bija zināmas prasības, par to, lai nebūtu nekā lieka, kas neatbilstu viduslaikiem, bet tajā pašā laikā atspoguļotu to laiku dzīvi pils teritorijā. Maketu izveidei pamatā jābūt no dabas materiāliem un individuāli pieejamām krāsām,” skaidroja I.Sebre.

Laikraksts novēroja, ka ir gan individuāli darbi, gan divu skolēnu kopdarbi.

“Es sapratu, ka tajos laikos visgrūtākā bija akmeņu mūrēšana celtniecības darbos, ko veica amatnieki. Arī mums tas bija visilgākais darbs, jo gribējām savā darbā parādīt, ka sienas tiešām ir mūrētas no akmeņiem. Divatā darbs gāja raitāk, taču katram ir savi uzskati un sanāca arī strīdi. Savu maketu mēs divatā veidojām kādas sešas, astoņas stundas, un tas bija ilgi,” vēstīja Luīze Paikena, kura savu darbu veica kopā ar draudzeni Alisi Alenčiku.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tomēr kopumā jaunieši atzina, ka veikt šādu darbu individuāli ir gan ilgstošāk, gan neinteresantāk.

“Jā, jauniešiem tika dota iespēja izvēlēties, vai veikt darbu individuāli vai pa diviem kopā. Strādājot kopā, bērni mācās ne tikai izprast vēsturi, bet arī sadarbību un komunikāciju savā starpā. Šāda praktiska darbošanās palīdz radīt interesi par vēstures priekšmetu un padziļina viņu zināšanas par konkrēto laika periodu. Darbs nebeidzas ar maketa izveidi. Viņiem ir jāaizstāv savs projekts un jāpamato savas izvēles būtība līdz pat aizsargmūru biezumam vai akas atrašanās vietai. Lai to paveiktu bez kļūdām, viņiem ir jālasa vēsture, un tāds arī bija šā mājasdarba mērķis. Tagad priekšā darbu izvērtēšana. Vērtēts tiks gan praktiskais darbs, gan stāstījuma analītiskā daļa, par ko viņi saņems atbilstošu atzīmi. Vērtējumu saņems visi, bet rūpīgāko un precīzāko darbu autori tiks apbalvoti. Varbūt pat ar kādu ekskursiju, lai klātienē redzētu kādu no viduslaiku pilīm,” teica I.Sebre.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.