Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

DER ZINĀT: Patērētāji, kas iepērkas tiešsaistē, ir īpaši pakļauti riskam

NE VIENMĒR preces reklāma internetā, jo sevišķi sociālajos tīklos, atbilst pircēja gaidām. Vēl jo vairāk šīs gaidas var izrādīties nepamatotas, ja preces reklāmā nav iegūstama pilnīga informācija par piedāvāto produktu. Katra reize, kad pircējs pieviļas, pasūtot preci internetā, māca turpmāk būt gudrākam un rūpīgi iepazīties ar piedāvājuma parametriem. Ja informācija ir nepilnīga, labāk tādu preci nepasūtīt. FOTO: DIĀNA ODUMIŅA

“Patērētāji, kas iepērkas tiešsaistē, ir īpaši pakļauti riskam, jo tie, iegādājoties preces, nevar tās pārbaudīt, kā tas būtu iespējams, ja preces iegādātos veikalā. Patērētājiem arī ir jāpaļaujas uz informāciju, kas publicēta tiešsaistē,” teikts Patērētāju tiesību aizsardzības centra interneta vietnē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tieši ar šādu situāciju saskāros nesen, sociālajos tīklos ļaujot sevi iekārdināt interneta veikala “Prece1.lv” vilinošajai reklāmai.

Tur tika piedāvāts ar atlaidi iegādāties brīnumainu tīrīšanas līdzekli virtuvei, vannasistabai, tualetei. Viens flakons daudzfunkcionālā putu tīrīšanas līdzekļa maksā vairāk nekā 20 eiro, tika piesolīts ar atlaidi. Bija norādīts, ka līdzeklis ir ļoti iecienīts un parasti pircēji iegādājas uzreiz divus flakonus. Tik pārdroša nebiju. Izvēlējos pasūtīt vienu eksemplāru. Biju tik pavirša, ka neievēroju – reklāmā nav norādīts flakona tilpums.

Liels bija pārsteigums, kad par 17,96 eiro (ar piegādi) saņēmu mikroflakonu. Ar tik niecīgu putu daudzumu, ka ar vienu lietošanas reizi flakons ir tukšs, bet notīrīts nav nekas. Uzrakstīju e-pasta vēstuli brīnumlīdzekļa tirgotājam. Biju iedomājusies, ka saņemtais flakons ir tikai dāvana, ka īstais sūtījums vēl ir ceļā. Atbildi saņēmu, ka prece man ir piegādāta. Pretī nosūtīju komentāru, ka uztveru šo sūtījumu kā 1.aprīļa joku.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Secinājums – preces reklāma sociālajos tīklos bija maldinoša un viesa nepamatotas cerības. Protams, pirms pasūtīt šādu nedrošu preci, bija jāizvērtē, ka preces apraksts internetā ir nepilnīgs un nesniedz atbildi par flakona tilpumu. Jau tas vien ir aizdomīgi.

Pēc preces saņemšanas datorā atvēru vietni, kur darbojas mani tik nesagatavotu pārsteigušais interneta veikals. Tagad ievēroju, ka tur tomēr minētais brīnumlīdzeklis tiek piedāvāts četrās dažāda izmēra pudelēs – S; M; L; XXL. Un tilpums vienalga nav norādīts. Tikai tas: jo lielāka pudele, jo lielāka arī cenas atlaide. Bet patiesā šo flakonu cena (bez atlaides) tiek uzrādīta, sākot no 25,45 eiro (S tilpumam) un beidzot ar 101,80 eiro (XXL tilpumam).

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (1)

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.