Izrādās — Gulbenē starppilsētu autobusiem ir tikai viena oficiāla pieturvieta, daudzi to nezina
“12.janvārī pulksten 19.15 no Rīgas autoostas ar AS “Talsu autotransports” autobusu maršrutā Rīga-Gulbene-Balvi nopirku biļeti līdz Gulbenei. Kā ierasts vēlējos izkāpt pieturā Blaumaņa ielā pie veikala “Mini Rimi”, bet autobusa šoferis pie “Mini Rimi” mani nelaida ārā un teica, ka Rīgā esmu nopirkusi biļeti līdz Gulbenes autoostai, bet, ja vēlos izkāpt pie “Mini Rimi”, man uzreiz bija Rīgā jāpērk biļete līdz šā autobusa maršruta nākamajai pieturai – Gulbītim. Protams, nācās nopirkt biļeti līdz Gulbītim, lai varētu izkāpt pie “Mini Rimi”,” stāsta kāda gulbeniete un jautā, vai šoferis tā varēja rīkoties.
“Ja formāli pieiet, Gulbenē pie “Mini Rimi” oficiāla pietura neskaitās. Bet vai šoferis bija cilvēcisks? Pasažieri bieži vien ir nezinoši, nevis ļaunprātīgi. Tādi pārpratumu gadījumi autobusos notiek, ir ne reizi vien dzirdēts,” “Dzirkstelei” šo situāciju komentēja novada deputāts Ivars Kupčs, kurš pašvaldībā vada sabiedriskā transporta komisiju.
Viņš sacīja, ka esošā kārtība ar pieturvietām, protams, ir absurda, jo ir neloģiska, cilvēkiem nesaprotama un viņu vajadzībām neatbilstoša.
“Talsu autotransports”: šoferis rīkojās pareizi
Laikraksts sazinājās ar AS “Talsu autotransports” dispečeri Gulbenē Kristīni Vendlandi. Viņa skaidroja, ka starppilsētu sabiedriskajiem autobusiem un arī maršruta Rīga-Gulbene-Balvi autobusam tarifā patiešām Gulbenē ir iekļauta tikai viena pietura – autoosta. Tātad, lai Gulbenē izkāptu pieturā pēc pieprasījuma jau aiz pilsētas autoostas, šim autobusam jāpērk biļete līdz Gulbītim. Tā šajā maršrutā ir nākamā pietura aiz Gulbenes autoostas. “Pasažierei nebūtu radušās problēmas, ja viņa jau Rīgā būtu nopirkusi biļeti līdz Gulbītim. Tad bez problēmām varētu izkāpt no autobusa Gulbenē, Blaumaņa ielā, pie “Mini Rimi”,” skaidroja K.Vendlande.
Viņa arī pauda: “Ja pasažiere no Rīgas būtu braukusi ar autobusu pulksten 14.50 maršrutā Rīga-Gulbene-Balvi-Žīguri un tāpat Gulbenē gribētu izkāpt pieturā Blaumaņa ielā, nevis Gulbenes autoostā, viņai jau Rīgā būtu jānopērk biļete līdz Kubuliem. Tas tāpēc, ka šā maršruta autobusam nākamā pietura aiz Gulbenes autoostas ir Kubuli.”
K.Vendlande norādīja, ka šis nav AS “Talsu autotransports” izdomājums, tā ir VSIA “Autotransporta direkcija” noteiktā kārtība.
“Saprotam, ka pasažieriem tas nav ērti. Ieteikums būtu rakstīt pretenzijas VSIA “Autotransporta direkcija”. Mūsu autobusu šoferi ir novērojuši, ka pasažieri Gulbenē reti autobusā iekāpj vai izkāpj autoostā. Lielākoties pasažieri izmanto citas pieturvietas. Ne tikai Blaumaņa ielā, bet arī O.Kalpaka ielā pie “Rankas sieru” veikala,” skaidroja K.Vendlande.
I.Kupčs “Dzirkstelei” teica – arī pašvaldība ar pretenzijām var vērsties VSIA “Autotransporta direkcija”, taču, visticamāk, tam nebūs rezultāta.
Sola tomēr elastīgākus pieturvietu noteikumus
Vai tiešām ir mainījušies noteikumi attiecībā uz sabiedrisko autobusu pieturvietām Gulbenē? VSIA “Autotransporta direkcija” komunikācijas speciāliste Sanita Heinsberga “Dzirksteli” informēja: “Noteikumi nav mainījušies – reģionālo autobusu maršrutā Nr.
7910 Rīga–Gulbene–Balvi Gulbenes pilsētā ir tikai viena pietura, kas iekļauta kustības sarakstā (kopumā šajā maršrutā ir 37 pieturas un reisa kopgarums laika ziņā ir 3 stundas un 55 minūtes). Šobrīd noteikumi nosaka, ja pasažieris vēlas izkāpt neoficiālajā jeb kustības sarakstā neiekļautajā pieturā pēc kustības sarakstā iekļautās pieturas, tad biļetes cena jārēķina kā tāda, kas ir vienlīdzīga ar nākamo oficiāli kustības sarakstā iekļauto pieturu. Šajā gadījumā – ja vēlas izkāpt Gulbenē, Blaumaņa ielā pie “Mini Rimi” (maršrutā neiekļautā pietura), kas ir pēc Gulbenes autoostas (maršrutā iekļautā pietura), tad biļetes cena ir kā par braucienu līdz pieturai “Gulbītis” (maršrutā iekļautā pietura).”
S.Heinsberga arī norādīja, ka šajā praksē “izmaiņas varētu būt līdz ar grozījumiem Ministru kabineta noteikumos “Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā”, kas paredz īstenot elastīgākus pieturu apkalpošanas nosacījumus pārvadātājiem un “pietura pēc pieprasījuma” koncepta ieviešanu”.
UZZIŅA
● Oficiālās pieturvietas starppilsētu maršruta autobusiem, kā arī pieturvietas pēc pieprasījuma ārpus autoostas nosaka VSIA “Autotransporta direkcija” pēc saskaņošanas ar pašvaldību.
● Pieturās pēc pieprasījuma sabiedriskais transportlīdzeklis apstājas tikai tajos gadījumos, ja pasažieris ir pieprasījis apstāšanos. Turklāt pieprasījuma pietura var būt tikai vietā, kura apzīmēta ar norādījuma ceļa zīmi “Autobusa pietura”. Šajā pieturā pasažieris tiek uzņemts, ja viņš, tuvojoties autobusam, atrodas pieturas zonā tiešā pieturas zīmes tuvumā un ir pacelta roka. Diennakts tumšajā laikā pasažierim pieprasījuma pieturvietā ir jābūt pamanāmam, piemēram, jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem vai iedegtam lukturītim. Pasažierim laikus autobusa apkalpei jāpieprasa izkāpšana pieprasījuma pieturā.
AVOTS: 23.JANVĀRA GROZĪJUMI MINISTRU KABINETA NOTEIKUMOS “SABIEDRISKĀ TRANSPORTA PAKALPOJUMU ORGANIZĒŠANAS KĀRTĪBA MARŠRUTU TĪKLĀ”
#SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild “Dzirkstele”. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”.
Kas tādām galvā darās? Nopērk biļeti līdz Gulbenei un grib par velti uz rimčiku vēl tikt?! Citi pasažieri laikam ir idioti , ka pērk biļetes pilsētniekā, lai tiktu no autenes līdz Brīvības ielai….. Nākošreiz kundzīte lai pērk biļeti līdz Velēnai un tad kāpj ārā Ozolkalnā, tas pats vien būs! Pirms gadiem 20 tādas muļķības nevienam galvā pat neienāca, tagad avīzei sūdzas……..
Kas tas par murgu? Līdz šim vienmēr pilsētas pieturās Rīgas autobuss ir gan izlaidis, gan uzņēmis pasažierus. Ja iekāpj pie rimi, vai tad biļetē raksta Gulbītis-Rīga? Kādreiz no rīta Rīgas autobuss brauca pat cauri pilsētai pa Rīgas ielu, lai pasažieriem nebūtu tik tālu jāiet. Pēc ielu remonta viss beidzās. Tagad vairs pasažieri nav cilvēki. Paši vainīgi, ka nebrauc ar auto, bet ar autobusu. Un kad beidzot visi sāks domāt par cilvēkiem, nevis par to, ko kāds ir izdomājis? Vai paši direkcijas lēmēji ir braukuši ar autobusu?
Tad kad jātiek galā ar alkohola lietotājiem autobusā, kuri cilā pudelīti, tad drosminieku maz.
Oho, likās Talsu autotransportā forši, atsaucīgi šoferīši. Izrādās nē!
Šāda situācija bija pirms daudziem gadiem, kad, iekāpjot pieturā pie tagadējā RIMI, autobusa vadītājs piespieda pirkt biļeti no Kubuliem vai Gulbīša. Toreiz jautājums pēc vairākkārtējām iedzīvotāju sūdzībām tika atrisināts par labu pasažieriem – visās Gulbenes pilsētas teritorijā esošās pieturas varēja iekāpt un izkāpt un tarifs bija kā no Gulbenes. Līdz šim brīdim tas darbojās.
Laikam gulbēņi pēc potēm galīgi sviestā sagājuši!
Nekad neviens netika vests tālāk par pieturu, līdz kurai ir nopirkta biļete.
Pēc pieredzes saku, viss ir atkarīgs no šofera un cilvēka komunikācijas spējas.
Ja es iekāpju un nopērku biļeti uzreiz pajautāju vai būs iespējams vai nē tajā rimī pieturā izkāpt nevis AO un tālāk jau secinu pats vai mani izlaidīs vai nē, jo tā ir mana problēma nejau šofera. Šoferis tikai stūrē un dara savu darba pienākumu.
Tas bija gaidāms, ka šāds laiks pienāks. Protams skan negodīgi, ka pēkšņi “kādreiz” viss notika kā pa sviestu. Tad kad es teķī mācijos un manā 4 gadu pieredzē braukājot katru otro nedēļu man bija viss okey.
Ja rimčiks atrodas Gulbenē,tad liekas tikai normāli, ka drīkst izkāpt arī pie rimčika, ja biļetē rakstīts , ka biļete Rīga-Gulbene. Bet citādi piekrītu, ka viss atkarīgs no šoferīša cilvēcības.
Šoferis ir pieredzējis vadītājs pasažiers sagribēja uz RIMI pēc bulciņām
Nu jau gan. Vispār nekāda sakara ar rimi, vien blakus veikals. Tur lielais Nākotnes ielas un Skolas ielas dzīvojamais masīvs. Loģiski, ka cilvēkiem tuvāka pietura, nevis autoosta, kura ellē ratā.
A kad ir bijis savādāk ?
Bieži braucu ar Rīgas autobusu uz Balviem.Cilveki varēja brīvi izkāpt jebkurā Gulbenes pilsētas teritorijas pietura,pat ja biļete bij līdz Gulbenei AO nopirkta.(toreiz kursēja tikai ecolines).
Vispār gulbeniešiem nav paveicies ar autoostas lokaciju.Kadreiz kad bij dzīvā vilcienu satiksme,ok,autoosta blakus,nekāda vaina.Tagad,tur vispār neredz cilvekus, visi kāpj citas pilsētas pieturas.Autoostu derētu pārbūvēt tuvāk centram:)
Biļetē ir rakstīts Gulbenes AO nevis Gulbene.
Tie kas izdomā maršrutus pieturas lai kādreiz izbrauc līdzi un paskatas kur tā pietura atrodas .es domāju ka pieturai meža vidū nav jābūt. Un no kura laika tādi likumi .tiešām publicejat autobusa maršruta pieturas lai visi zin .kaut kāds stulbums pie Rimi kur ir veikali bērnudārzs un skolas tuvumā nepieturam liekam pirkt dārgāk biļeti pietura lai aizvestu kur apkārt ir meži.
Tu galīgi ku-kū?
Pirms kādiem daudziem gadiem? Un ,kas ir atrisināts? Apmēram pirms mēneša braucu 7.10 un kāpu iekšā pie Rimi. Šoferis uzreiz pateica -būs jāmaksā kā no Gulbīša.
Kas sadalīja Gulbeni divās daļās: līdz AO ir Gulbene un no AO pēkšņi vairs nav???????
Smieklīgākais ir tas, ka biļete no Rīgas līdz Gulbītim maksā tikpat, cik līdz Gulbenei. Tad kas mainās, ja cilvēku izlaiž Gulbenē pie Mini Rimi? Ja Gulbenē liek pirkt līdz Gulbītim, tad, protams, būs dārgāk. Un nebija iepriekš Ecolinei biļetē Gulbītis, kad iekāpa šajā pieturā. Arī Nordekai vēl iepriekš arī nebija. Vismaz man nav bijis. Tas gan jau ir no 1.novembra. Tikpat neloģiski kā tehniskie reisi.
Komentēt šofera rīcību ir viegli tiem kas nav sēdējis pie autobusa stūres.Ļauju minēt kurām tiktu uzrakstīts pārkāpumu akts šoferim vai pasažierim.Tā vietā lai pretenzijas izteiktu žurku kantorim AT direkcijai vieglāk visu novelt uz šoferi.
Rīga arī sākas tur, kur Berģu depo, bet, ja tu pērc biļeti līdz Juglai, tad līdz autoostai tu nebrauc.
Jā. Uz biļetes izsita Gulbīītis Rīga..Es sāku ,kā bija un netaisās te nevienam attaisnotos.
Tiešām. Var redzēt, ka cilvēkam dzīvē nekādu problēmu nav, ja neliela pastaiga svaigā gaisā sagādā šādas problēmas. Nedzīvojam jau Valmierā, kur 2.5 h cauri visai pilsētai jāzolē. Pēc tik ilgas sēdēšanas drusku izkustēties ir veselīgi. Jūsu organisms būs pateicīgs.
……….pēc tik ilgas sēdēšanas drusku izkustēties ir veselīgi….Tev varbūt arī ir, bet cilvēkiem mēdz būt smagi nesamie un veselības problēmas, padomā plašāk…
Un kur ir pazudusī pietura uz Brīvības ielas? Pirms remonta ielas bija. Vismaz viens autobuss brauca pa Rīgas ielu un tālāk pa Brīvības ielu uz Rīgu. Par šo tika kolektīvā iedzīvotāju vēstule nodota pašvaldībā un akceptēta. Tikai līdz šim nav izmaiņas ieviestas reālajā dzīvē. Pirmais apsveramais jautājums- kur atrodas autoosta. Tas jau gandrīz Emzes parkā un tālu no pilsētas centra. Cik ērti ar lielām somām soļot no pilsētas uz autoostu? Ne visiem ir vedēji ar auto. Ja cilvēks būtu galvenā vērtība, tad neradītu šķēršļus. Gulbenē visās autobusu pieturās vienādus noteikumus vai arī autoostu pārcelt pilsētas centrā.
Beidz izdomāt muļķības. “Pilsēta” ar vienu ielu un 3 mājām!
Tik tālu jau izlaidušies, ka drīz prasīs pieturu pie katras mājas un vismaz 4 autoostas.
……….pēc tik ilgas sēdēšanas drusku izkustēties ir veselīgi….
Ar autobusu brauc dažādi cilvēki, arī no un uz darbu, pie un no ārstiem un iebrauc arī vēlu vakarā utt
Sabiedriskais transports ir domāts cilvēkiem, nevis tikai naudas pārdalei.
Ar Rīgu satiksme ir laba, bet šitās “ērtības”, ko piedāvā Autotransporta direkcija komplektā ar Talsu autobusu, nja.
Ja pareizi atceros, savulaik arī “Dzirkstelē” bija publikācija (ne bez saskaņošanas ar ATD), ka cena Rīgas autobusiem ir vienāda visā pilsētā, neatkarīgi no iekāpšanas vietās. Pēc kurzemnieku ienākšanas , mums palicis “ērtāk” un ar sliktām galvām un muļķībām ( ? 28.01.2025 13:33) nav nekāda sakara. Problēma uzradusies, un tāpēc ir avīze , kur pastāstīt par to.
Tā arī nevar saprast, vai reisam 6:15 ir jākursē pa Rīgas ielu ( kā iepriekš – ,kad nebija tik ērti) utt, vai ne. Pieturā info nav .1188.lv – ne tik.
Starp citu, Ecoline komercreisos arī ir atlaides, piemēram, senioriem no 60 gadiem – 10 % (pārbaudīts), tikai ne visiem tīk tie divstāvīgiem autobusi ar straujiem šoferiem.
Bet prieks, ka vismaz ir izvēles iespējas.
Tomēr par autoostas atrašanās vietu ( tāpat kā par tirgu) pašvaldībai gan beidzot vajadzētu padomāt.
Kā viņi Rīgā tiek līdz pieturai, ja šeit ir problēma pāris soļus paiet?
Rīgā līdz autoostai iet sabiedriskais transports. Aizbrauc apskaties, pārsteigums..
+ naktī ja atbrauc nav īpaši omulīgi “pastaigāties” pa tādām nomalēm.
Kad bija jābrauc uz Valmieru, tur kāpām lai būtu kur vēl apsēsties, jo autobuss brauca no rēzeknes caur balviem , un ja atbraucām no rīgas, kāpām ārā pie rankas sieriem vai rimi, nelaiž vietējie kapeiku šoferi, nopērk jaunus autobusus un tad sāk ar kaut kādu figņu nodarbotie, reāli nožēlojami cilvēki, rīgā ja tu pērc biļeti līdz alfai viņa izmaksās tikapt kā līdz AO, bet kāpēc šie vietējie tādi pretekļi?
Gatermiesta čigāniem tagad vajag piecas pieturas, lai atbrauktu no Rīgas. Tur var 15 min., vismaz ietaupīt, ja nebrauktu tos viņķeļus caur gulbeni, jo tas ir tālsatiksmes autobuss, ka prioritāte ir nokļūt galapunktā ātrāk. Cita lieta ir, ja neņem cilvēkus no šosejas malas pieturām, tas gan ir krimināli, jo soļot pa šosejas malu ir dzīvībai bīstami. Un tas loģistikas priduraks velti saņem algu – būtu kādu kārtību ieviesis, saspraudis sarakstus, salicis informatīvus paziņojumus – bet viņš tik atrakstās.
Vispār pa citiem viņķeļiem nesanāks izbraukt. Autobuss tā jau brauc pa labāko ceļu.
Labākais ceļš būtu uz strūklaku! To pašvaldību ar visām kobrām un seskiem aizrotēt uz dzelzceļa staciju, un tā vietā – veikalu, auteni un 4 havajas par maksu.
Jā….. Nu ļoti daudzi mums nesaprot, ka brauciens līdz konkrētai pieturai ir brauciens līdz tai, nevis nākošajai, aiznākošajai u.t.t. Ja līdz Gulbenes AO ir nopirktas 6 biļetes, tad šoferis arī skatās vai seši izkāpj. Ja tikai pieci, tad sestais ir zaķis. Ja kontrole aptur kaut vai Kalpaka ielā, tad šoferis ir vedis bezbiļetnieku. Un neviens neskaidros vai bezbiļetnieks gribēja uz rimi vai Balviem par velti tikt…..
Ar kādiem nosacījumiem tika uzvarēts konkurss valsts pasūtījumam, lai pārvadātu pasažierus starppilsētu reisos, ja cilvēkus vairākas stundas pārvadā ar pilsētas autobusiem ar dzelteniem rokturiem, kas tiem nav piemēroti! Nolaidība, korupcija vai tīša nepieļaujama darbība?!
Te mums ir jāsaskaras ar to, ka Gulbenes novadā ir atpalikuši apzinā iedzīvotāji! Ko tu gribi? Būt sveķu skolas absolvelnts un saprast moderno pasauli? Nu nē, te būs urlas, učenes, tik tok meistari, kuri tevi ievirzīs Strenču palātā.
Kartībai jābūt,tramdīs foterīri kur viņam apstāties.Maksā .
Nu tak vajag būt nekaunīgai pasažierei un teikt ka nezina kā jāpērk biļete. Visos laikos tā bijis ka biļete jāpērk tālāk ja nav reğistrēta pietura.
Pamēģini no kaut kādiem Dreiliņiem vai Dārzciema nomales aizkulties līdz autoostai un tad komentē, gudriniek.
Tagad nav runa par izkļūšanu no kaut kādam meža nomalēm. Cilvēki, kuri dzīvo mežā daudz maz rēķinās ar to. 6. autobusa maršruts, Centrālā stacija – Dreiliņi..nav ir kā bez autobusa.